Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Saturday, April 2, 2011

tiada rezeki kami

weekend sudah kembali..hari ni pun dah 2nd april 2011, berbalik kepada entry semalam, aku mahu beli htc incredible S..tp misi aku gagal..Allah tak mengizinkan lagi aku pakai hs macam htc, iphone, blueberry dan seangkatannya..so terpaksa la pakai hs lama aku..apapun takpe la..save 599 ringgit..beli shopping baju sofiya :-) tp dgn izin husband la kan...ummi husna, dah dpt blom baju tu, sofiya nak bayar yang diorder tu la....


okey sebelum menulis lebih lanjut, ingin aku citer detik2 pencarian htc incredible S di outlet2 digi terpilih..aku tak sangka lak bukan aku sorg je desperate nak hs tu..rupe-rupenya lagi ramai..aku ingatkan aku sampai kul 9 aku la yang terawal di 1st outlet yang kami singgah iaitu di bukit tinggi klang..tp misi kami gagal..mmg dah penuh org mahu dptkan hs tu..kemudian satu pekerja tu ckp pi la sunway piramid..kat situ banyak skit lagipun kat situ buka kul 10 pagi...so kami dengan berusaha dr tbukit tinggi pegi la sunway piramid..sampai sana kul 10.03 pagi..tp habis juga..ada yang siap berkampung, berkhemah untuk dptkan hs tu..sape tak mahu..kalau harga asal 2ribu tp hari ni 600 je...tp aku tak sedih sgt walaupun tak dpt htc tu..maybe Allah akan kurniakan yang lebih bagus..


semalam my husband call digi bertanyakan hal ni..dia ckp office buka kul 9 pagi hingga 1..tp pi kul 9 lbh dah habis...macam mana nak abis kul 1 kan!!!so aku fikir itu semua strategi pemasaran..aku tak yakin 300 htc dijual hari ni..dan kalau dibahagi setiap outlet mst 23 buah htc..tp aku juga tak yakin..maybe setakat 5-10 je htc tu kat setiap outlet...bukan 300 buah...tapi takpe la...tak perlu sedih2...




 

1s time makan kat subway tp kongsi dgn cik husband 


kan bagus kalau kite sedih bila kite gagal untuk menambah pahala pada Allah..alangkah sedih bile kite gagal untuk bangun qiam, alangkah sedih jika kita gagal untuk buat pahala..alangkah sedih kite gagal untuk membaca al-quran walau satu page dalam sehari..alangkah sedih andainya hati kite gagal mengingati Allah walau sesaat...semoga diri ini sentiasa dlm rahmat dan kasih sayang Allah..ameen 

1 comment:

CaHaYa^KetEnaNGan said...

blueberry pulak..hehehe..blackberry yer