Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, April 25, 2011

pagi2 aku mmg dah sampai uia..terus on laptop..
tapi hari ni aku nak wat entry peristiwa smlm..banyak gak la peristiwa semalam
1st aku tak dpt pi pureen warehouse and 2nd aku tak leh bergather2 kat sarakids tu..
maybe ada hikmahNya lah kan..take a positive..


tak semstnya without join sarakids gathering, kite gagal nak susukan anak
maybe Allah tak izinkan aku pi sana sbb banyak maksiat kot drpd pahalanya...
hehehe..sape baca entry aku ni jangan marah..
mana tak nak, kalau ckp bab pakaian..mashaAllah...
ada ke ibu yang dah ada anak still nak tayang body...
nak tayang kat sape?? kat ibu2 KIM ke? kalau la anak2 tu dpt bersuara, 
mst dia akan tegur mak dia kenape pakai camtu kan..
malu la tayang2 body ni kpd org yang tak patut ditayangkan
dan aku pun turut sedih bila lihat ibu2 yang macam ni
amik berat tentang penyusuan ibu, amik berat tentang pemakanan anak2..
tp bab hubungan kite dgn Allah diabaikan..
sedangkan kehidupan di akhirat tu kekal selama2nya..
tak perlu la tayang body yang cun  kat org..
aku bukan jeles sbb tak de body cun
tapi sakit mata melihatnya...nak tutp takleh sbb ramaikan manusia skrg mmg pakai camtu
pakai tudung tapi auratnya buka,
pakai lengan panjang, tapi tight pulak, pakai tudung, tapi nampak dada..


nak susukan anak lebih 2 tahun...ikut al-quran, tapi bab menutup aurat, al-quran diketepikan,
suami pulak dayus, tak berani tegus isteri dn kdg2 ikut ckp isteri lebih2 lak..


ramai ckp melalui penyusuan, anak bijak, pandai, dgr kata
tapi kalau didikan ibu tak btul, anak akan jadi tak btul biarlah menyusu kan anak selama 6 tahun..
aku mmg sedih bila ibu2 amik ringan tentang setiap perintah Allah..so sape2 terasa dgn entry ni..
muhasabah diri..kat mana kite? nak masuk syurga Allah mmg susah..sbb syurga Allah tu mmg nikmat yang takkan dpt dirasakan di dunia..pepagi aku dah start bagi tazkirah..ingat lagi masa aku jadi lecturer kat poli
aku akan tugaskan sape dtg lambat kelas aku, mmg kena bagi tazkirah...wallahualam..


entry aku ni sebenarnya nak citer..yang aku punye tepon kena barred..memandangkan banyak sgt program hari ni, aku pun pikir la nak bayar bil..biasanya cik hubby settle kan..nak dijadikan citer, adik ipar aku tgh ada gf baru, maka faham2 la..bil pun melambung..kami pakai postpaid..4 org dlm satu plan ni dan limitnya 650...tapi adik ipar aku pakai..400 lebih maa...so selama 1 week juga aku takleh nak call out..tgk je la sms yang masuk..takleh nak reply apa..nasib kan!!so smlm aku dgn rela hati ckp kat hubby biar aku bayar dulu..lagipun hari ni hari gaji..org keje ngomen la..so aku dah bayar guna cimbclick..tapi masa tu dah nak finish..tetiba my hubby masuk tegur aku tulis no phone mana masa nak bayr bil tu, aku ckp la no my hubby...dia kata bukan...dia kata no digi..so aku back..buat benda sama..jz tukar no phone...dah finish...tgk2 duit aku dah kurang seribu maaa...ya Allah, dugaan lagi..aku dah buat 2 kali pembayaran..seribu bil tepon aku bayar....so aku cakap la kat hubby Allah tak kasi pakai incredible S tu....nak kata sedih tak sgt kot...tp my hubby mmg rasa bersalah..mst ada sbb kan Allah buat camtu..mungkin aku kedekut ke..tak bersedekah ke..itu semua peringatan...


takpe la, nasib tak menyebelahi aku weekend lepas:-
tak dpt pi CLOTH diapers kat MLO
tak dpt pi Warehouse pureen
tak dpt pi SARA KIDS Gathering
hope dpt pi PESTA BUKU ANTARABANGSA..


p/s: bila kite pikir positive apa yang terjadi, pasti hati kite akan gembira selalu

No comments: