Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, April 22, 2011

30th Anniversary


ini lah my parents
my mom and my dad
actually semalam their anniversary
ulang tahun ke-30
hepi anniversary
wow! 30 tahun???
aku baru 1 tahun
tahniah mak ayah yang masih kekal
apa rahsia??
sharing is caring
btul tak??

sini aku nak wish 
selamat ulang tahun
to my parents
yang ke-30
pada 21 April 2011
semoga keluarga kite makin bahagia
sorry mak and ayah
takleh nak call or wish by sms
hp kena barred
gara2 penggunaan mencecah limit

di kala usia perkahwinan mereka
yang ke-30 tahun
alhamdulillah
mereka telah memiliki segala-galanya
anak seramai 8 org
2 lelaki 6 perempuan
sorang menantu n sorg cucu perempuan

mereka masih bekerja
my mom guru add math di smkso
ayah pegawai di KETENGAH
anak-anak ada yang sudah habis di menara ganding
2 masih bersekolah

walaupun mereka sudah memiliki segalanya
umah, keter, anak2, cucu, keluarga bahagia
tapi mereka masih mencari keredhaan Allah
masih bersusah payah
mengikuti program2 berbentuk dakwah
dulunya JIM sekarang IKRAM

mereka juga yang mendidik daku n adik2 n kakak
menjadi seorg muslimah
memberi pendidikan tarbiyyah
walaupun aku tak sekolah agama
tp my parents menitik beratkan agama
masih aku ingat tika darjah 4 kalau tak pakai tudung
sure kena rotan oleh ayah
tp takde la teruk
rotan batang kayu atau daun2 pokok
tp khamis
mak akan ada usrah keluarga
kat situ la kami akan
dengar citer nabi2
mak ajarkan kami solat
mak akan ajar kami mengaji
bila kena baca banyak
mula lah kami tarik muka
tp aku juga ada tok guru mengaji
sekadar tuk dapt sijil khatam al-quran

bila time cuti
kami dibawa jalan2
pergi kl, langkawi, cameron higlands, kelantan
dn sebagainya
cuma kami tak pernah pi genting
sbb tu tempat yang banyak maksiat
huhuhu

kami juga pernah pergi berkhemah bersama2
mandi sungai bersama2
itu la aktiviti kami bersama
sambil mendekatkan diri dgn Allah
kami juga beriadah
hidup kami berasaskan
tauhid yang satu
Allah adalah pencipta
kalau nak citer pasal keindahan bersama
ibubapa
tak  mampu aku coretkan di sini
kerana terlalu banyak
memori kami sekeluarga
apapun aku sayang keluarga aku
aku bahagia
dilahirkan dan dibesarkan oleh
Encik MOHD NOOR BIN MOHAMED
& PUAN RIBUAN BINTI SALLEH

2 comments:

sharEna said...

hepi 30th anniversary to ur parents. jeles je kan bg kite yg baru setahun dua kawen nie. hrp sgt dpt bertahan sampai ke akhir hayat. insyallah, amin =)

CaHaYa^KetEnaNGan said...

ena: mmg jeles sgt2..tak tahu bleh tak didik anak macam mak ayah kite.apapun hope rumah tangga kite berkekalan la yer