Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, April 1, 2011

patut ke tak patut

assalamualaikum semua 
dah 1 april maka bermula la bulan baru..so mesti kena tanam apa yang mahu dilengkapkan dlm bulan ni..
hari pun hari jumaat..maka penghulu segala hari sudah tiba...so sila pantau dan muhasabah diri..adakah amalan kite meningkat atau merundum??


kembali topic citer hari ini..teringat iklan htc yang harga 599 kat radio sinar.fm..tp itu semua boleh lihat di sini htc (iklan kat dg je) 
adakah aku patut membeli handphone baru atau tidak.?? handphone yang aku pakai sekarang, aku beli pada tahun 2009 ..sony ericson yang w599 kot..aku pun lupe..condition my phone tu okey lagi cuma ada satu je kerosakkan iaitu kalau nak call atau terima call kena loud speaker..means hanpon ko la kan!!!..bleh ganti yang baru..tp masalahnya..aku blom jd org kaya..duit yang ada untuk kegunaan seharian..aduih macam mana ni?? 


opps b4 pi lanjut, aku br check duit aku..dah masuk :-)..tp duit tu hanya untk sebulan..huhu..biasanya 3 bulan dimasukkan, agaknya nak guna macam sistem ipt lain kot yang masuk per month..buat mood aku macam tak hepi je..hehe..sedih maa..sape tak sedih..bukan main lagi budget nak beli itu ini..tp takpe la..ada hikmahnya..cuma kena la pandai manage money..yang penting diutamakan..yang tak penting diketepikan..ok


berbalik citer pasal hs ni..patut ke tidak aku tukar hs baru sekarang??..dah la offer tu 599 ringgt..tp aku tak tahu apa lagi conditionnya..aku tak berapa nak faham ni..nmpknyer kena pi digi centre untuk tahu lebih lanjut..nak angkat htc desire, adik ipar dah pakai..mana bleh sama..tak best la kan..so balik ni bincang ngan husband..patut ke beli atau just angan2 kan je..pasal hp ni aku tak kisah sgt..yng penting boleh call, terima call, sms sudah..tp husband aku lain..mst up to date..hehehe



but




memandangkan duit masuk hanya untuk sebulan..so kena pandai la berbelanja..baju sofiya dah pre oder ngan yana, tunggu yana inform dah ader je..baru aku bayar..minggu dpn balik trg..sure pakai duit untuk bayar tol ngan minyak keter, untuk diri ini diabaikan..so kalau balik trg..means ada la beberapa hari tak dtg uia..so jimat tak perlu tambang bas..boleh goyang kaki di rumah bersama sofiya..yahoo...nampaknya macam jimat je bulan ni..opss kena beli pampers untuk sofiya even dia pakai CD..tu la kalau asyik2 hujan kena la pakai pampers..tak keing CD dibuatnya...


okey list la..nampak skit
1) bayar baju sofiya
2) pampers
3) minyak + tol balik trg


apapun bersyukur dengan kurniaan Allah..jangan kufur nikmat :-)



No comments: