Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, May 10, 2011

mood sedih bertukar hepi

hari tu baru je citer pasal card touch n go..tup-tup dah hilang..puas aku mencari..
so terpaksa la letak dlm blog..sebagai satu sejarah bila card tu hilang..kalau takde kredit 
aku tak ralat sangat..


actually, mmg berguna tau kad touch n go especially masa nak bayar tol..tu yang paling mustahak..kalau tak..sure beratur panjang..tapi nak wat camner..smlm bleh pulak hilang..
smlm aku minta card tu dr en suami..sbb hari ahad dia guna..dia kan pi exam kat uitm shah alam..sure la lalu lebuh raya federal tu..sure kena tol...


ntah camner aku tak ingat langsung pasal card touch n go..masa nak balik tu aku ada tanya encik suami, ada nampak tak kad touch n go..tapi diam pulak..lambat pulak dia jawab sms aku..so aku rasa ada la kad tu dalam keter..kalau ikutkan smlm mmg banyak skit barang aku bawak..dgn beg yang berat..maklum la laptop aku bawa balik sekali...so mmg lupe terus pasal touch n go...


tapi b4 cabutkan dr smart tag tu..aku check balance still ada 204.20..huhuhu..banyak kan!tapi bila pkr balik2 pun nak cari kat mana lagi..so must think positive la..mungkin bukan rezeki aku tu..mst rezeki org lain..kalau mak cik cleaner terjupe kad tu..mana la tahu tercicir kat uia, guna la mak cik..saya halalkan...so skrg aku rest dulu dr guna kad touch n go..lagipun aku rasa dah lama aku tak wat amal jariah kot..tu pasal Allah tarik nikmat 200 ringgit tu walaupun pada asalnya 200 ringgit tu mmg banyak..mungkin dgn 200 ringgit tu bleh menambah amal jariah aku tu..


tapi aku tak serik nak top up banyak2 lagi..sbb kad touch n go mmg berguna..lagipun umah uwan sofiya mmg kena lalu federal highway...mmg laluan yang terlalu banyak keter...lagipun kalau balik trg pun still guna touch n go...entry ni terstop kejap...



























tetiba mahu saje singgah di web touch n go..so skrg aku mood sedih bertukar ceria..sbb aku dah berjaya block kad tu..nasib aku simpan resit2 aku reload touch n go aku tempoh hari..mudah skit keje aku..aku ni mmg jenis yang suke simpan resit2 bank ni..so jaminan dia masukkan 200 ringgit aku dlm 30 hari..tp memandangkan balance dalam tu 200 lbh, terpaksa la buat report polis..malam ni mahu juga aku buat laporan polis..syukur pada Mu yang Allah..yang masih membuka hati ini mahu jenguk laman web touch n go..so banyak hikmahNya bila benda ni happen. antaranya 


* sentiasa berdoa kpd Allah sila lah kembali duit aku tu
* mula lah muhasabah diri..berapa banyak dah aku telah bersedekah
* mula berhati-hati iaitu sentiasa alert dgn resit2 banking
* mula berhemah dlm membeli 
* dah 2 kali benda camni berlaku..hari tu terbayar lebih bil tepon..


apapun syukur padaMu yang Allah dgn kurniaanMu

1 comment:

FAD RMLN said...

byk tu balance 200 kan. tp dh rezeki dpt balik alhamdulillah kan. hubby fad pun mmg kaki touch and go. kalo reload tetiba ada rebate smpi seratus plak tu. rezeki2.