Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, May 30, 2011

rindu sama budak ini



ini dia koleksi yang ada dlm laptop kat lab instrumen ni..setakat gambar masa umur 6 bulan..
aku sudah angau sama budak ni
rasa mahu saja aku balik tinggalkan lab ini
mahu ketemu dgn budak bam bam ini

pejam celik pejam celik and celik celik pejam
dah hampir 9 bulan umur sofiya
dah besar yer anak ibu
maka bermacam2 ragam sofiya yer
aku tak nak la citer milestone sofiya
sbb aku tak pandai nak citer satu-satu



sofiya seorg anak yang manja
walau aku marah dia tetap mengengsot mencari aku
walau didukungan suami aku
sofiya tetap nak aku
aku tak marah dia sepahkan rumah
sbb aku tahu dia tengah belajar
tgh explore dunia dia

masih aku ingat
tika aku berkungfu di dapur
sofiya menghampiri aku
dgn walker orangenya
berjaya masuk ke ruang yang sempit
di dapur aku
berusaha mengambil kerepek aku
akukan dia tak berjaya
tapi dia berjaya
sanggaup pegang di sisi walker tu
nak angkat tak terdaya



ini la rupa sofiya masa kecik..macam sin chan..hahaha..aku yang perasan lebih
sudah 3 hari dia meragam tika mahu tdo
walaupun jam sudah melepasi satu pagi
jarang nak tgk sofiya tdo awal
atau tak pernah
smlm ntah berapa kali aku marahkan dia
kerana aku tidak tahu kenapa dia belum mahu tdo
matanya sudah merah
dia menangis krn mahu tdo
tetapi disuakan nenen still tak mahu tdo
kalau dilepaskan nenennya
maka kaki akan dihertak macam org mengamuk
tp itu mmg habitnye
asal terlentang sure hentak kaki

sofiya masih tidak makan sepnuhnya
walau disua dgn nasi bubur yang tak di'blend' tetap tak makan sepenuhnya
dia makan main2
tapi aku bagi roti serat, dia makan
tapi tetap ciput
aku tak tahu nak bagi dia makan apa
aku kecian kat dia
nak masak, aku malas
sbb aku give up kalau dia tak nak makan
aku ada macam2 resepi untuk dia
tapi kalau dia tak nak makan aku la yang kena abiskan
sedih tetap sedih
namun kena teruskan cari penyelesaian
supaya perut anak aku sentiasa kenyang

inilah coretan ibu untuk sofiya
bila sofiya besar, baca lah
dan ketahuilah
ibu and ayah sayangkan kamu
cintakan kamu
marah kamu bersebab
kamu memang nakal
kamu memang manja
masih ingat tak 
bila ibu marah
ibu akan minta maaf pada sofiya
ibu cium pipi sofiya yang gebu
cuma ibu doa supaya sentiasa sihat
ibu risau bila sofiya nangis sbb
ibu risau kalau sofiya sakit
ibu bukan doktor
sbb tu ibu nak sangat sofiya pandai cakap
bleh ngadu kat ibu bila sofiya sakit
ibu mahu lihat sofiya membesar macam budak lain
macam kawan2 sofiya
bleh merangkak, bleh berjalan
ingat la sofiya
ibu mmg sayangkan kamu
kamu penghibur hati ibu ayah
suke lihat kamu joget2 bila 
ayah buat muzik yang ayah reka sendiri
sbb kami mmg sayangkan kamu

No comments: