Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, May 23, 2011

teruja ke aku???

hari ni entry nak menulis malas sebenarnya..tak tahu nak citer apa..nak citer weekend yang teramat best, gmbr lak takde..so yang tu postpone dulu..hari ni citer sesuatu yang menarik perlu dicatatkan di blog kesayanganku..


tahun ni umurku bakal cecah 28 tahun..tapi bila dikenang balik usia aku dengan mak aku, jauh bezanya..mak aku ketika usia cam aku ni dah ada 3 org anak tapi alhamdulillah aku baru dikurniakan seorg puteri yang comel..aku ni kahwin masa umur 26 tahun..hujung tahun lak..sedangkan my mom kahwin masa umur 24 tahun dan dikurniakan 1st baby masa umur 25 tahun..tapi hebatnya mak aku sorg setahun..kalau gap setahun je tak pregnant..tapi itu yang 4 pertama..kemudian gap jauh2..adik-beradik aku kan 8 org...


so hari ni aku nak citer la pasal kawan2 aku..especially kawan seuniversiti aku..yang paling dekat la kan..kawan sekolah ntah ke mana..tapi kalau dlm fb bleh je cari kan..berlambak..aku nak citer la ramai dah kawin aku pregnant kali ke-2..oh ooo..dr sorang jadi 2..dari 2 jadi 3..sekarang semua mahu besarkan keluarga..junior aku pun ada dah 2 anak..so kat sini nak list la kawan aku yang dah ada anak dn yang bakal dapat anak..haruskan!!!


kak riz - dah 3 anak [kawin masa belajar]
izzah - dah 2 anak (sepasang) baru dpt anak ke-2 bulan april]
tasya - bakal dapat anak ke-2 
nadirah - pun bakal dpt anak ke-2
manis mulyany - pun bakal dpt anak ke-2
nadya - bakal dpt 1st baby
sue anna- pun bakal dpt 1st baby
naz - pun bakal dapat baby
junior aku - nita dah 2 anak -both girls
ama - bakal dpt 1st baby


kalau yang anak sorg tu ramai la kan..nak list juga ke?? aku, suzane, da, lin, kak zi, farah, ana, dyana tapi kalau nak list semua mmg tak larat kan..tapi seronok dgr dan tengok yang dah kahwin pada tahun sama aku ramai yang tengah preggy anak 1st..alhamdulillah ada rezeki mereka untuk ada baby macam aku gak..sorg pun kire rezeki jugak kan!!..tapi yang belum ada rezeki jangan sedih2 sangat..insyaAllah, ada rezeki nanti..


hehehe..actually aku btul2 teruja bila my friends ada yang tengah preggy, menghitung hari..dan lagi teruja yang dah ada anak nak tambah lagi..tapi aku???opss belum ready to have another one..sofiya pun blom puas lagi..income bulanan pun belum cukup untuk tambah anak..tap kat atas baru kawan university..itu br sebahagian..belum lagi kawan2 di ofis lama..eii..geram sama baby la..dgn anak sendiri pun geram..tinggal 4 bulan je lagi dia nak toddler..lepas tak le panggil baby..


hahaha..entry pelik dr aku..sbb aku btul2 teruja bila dgr sana sini org pregnant..semoga kawan2ku yang pregnant selamat melahirkan anak yang yang comel...dan didoakan juga her baby pun selamat juga..


apapun itu semua kehidupan..ada kehidupan ada kematian..putaran hidup..lagipun kita baru saje dikejutkan dengan kejadian tanah rntuh yang menyebabkan kehilangan nyawa sebanyak 16 org..semoga roh mereka ditempatkan di kalangan org beriman..dn perlu la ingat bahawa setiap yang hidup pasti akan mati..semoga apa yang kita lakukan hari2 dikira sebagai amalan disisi Allah swt..jadikan hidup ini sentiasa bermanfaat kepada diri, bangsa dan agama.







ntah gambar baby sape la - cilok from google

No comments: