Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, May 6, 2011

no idea

hari ni sudah hari jumaat..sudah 6 hari berada di bulan may kan! besok 7 may, maka genap la my bam bam berusia 8 bulan..aik tak lama lagi dah setahun..terpikir nak buat her 1st birthday party..tp di mana yer? my house? my mom's house - yang ni kena diawalkan la yer atau my mil's house?? kalau buat umah aku..tak leh jemput ramai la..maklum la umah aku tu tk sempit..setakat 10 org tu boleh la..kalau tak, crowded nampaknya..nnt la kena bincg dgn cik husband..


semalam aku tulis entry pasal kad touch n go..hari ni pun aku naik bas rapid kl lagi..sanggup tunggu bas U12 even bas metro 91 dah 2 kali lalu depan aku..punye la nak budget tak nak bayar 2.50 ringgit..takpe 50 sen tu kalau kumpul banyak2 kaya juga aku nnt walaupun aku tak akan mampu jadi jutawan..nak jadi jutawan mesti duit berjuta2, harta berjuta2 kan!!


sebenarnya tak tahu nak tulis entry apa..macam berterabur lak tajuk aku kali ni..nak citer pasal kisah hidup aku..macam takde apa yang menarik..maklum la aku ni org yang penyegan..cuma nak tulis entry pasal dah lama la tak balik umah mak ayah kat sana..kat mana lagi..kat dungun la..


aku masih ingat lagi b4 aku kahwin, agaknya usia aku mase tu 17 tahun, dlm perjalanan balik sekolah..my mum said that ' nnt kalau anak mak kahwin, mesti balik umah mak 2 times for a month'...mmg terngiang2 di telinga aku bila menghitung hari aku sudah 3 bulan tak balik sana..ni semua gara2 tugasan yang bertindih..last aku balik sana pada chinese new year lepas..dan sofiya baru jenguk dungun sebanyak 3 kali..tp kalau umah wan dia kat klang..dan terkira..macam berat sebelah kan!! tapi apa nak buat..bila my husband letakkan rules balik dungun 2bulan sekali..sekrg aku nak discuss ngan cik husband..tukar rule tu..balik dungun,1 bulan sekali..aci tak??



antara sbb2 utama aku tak dapat balik terengganu seperti yang dirancang ialah aku terlalu bz. pertamanya hari tu aku ada appointment dgn my SV and aku pun ada mukhayyam..so nak tak nak kena tunda la balik terengganu pada minggu berikutnya..tetiba my hubby ckap la..dia ada test, ada presentation on that week..so tunda lagi..tetiba dkt pulak tarikh dia final exam..so maka tak dapat la kami balik..terpaksa ditunda pada minggu depan..InsyaAllah next week kami balik terengganu saambung cuti hari wesak sekali...


tp kalau ikutkan next week pun aku ada progam seminar keibubapaan di PJ, dan my group- ukhwah blogger pun wat perjupean kat Cyberjaya..terpaksa aku korbankan 2 program ni semata2 mahu bertemu my parents and my siblings too..kalau program kat Cyberjaya tu mcm best sgt..ada pot luck..ada goddies..dan yang penting leh jupe sesama mereka..maklum la selama ni hanya berinteraksi di hadapan laptop je..nnt boleh tengok si comel2 kawan2 blogger..takpe la kan..lain kali mungkin ada rezeki aku mahu jupe kawan2 blogger semua tu..

3 comments:

sharEna said...

alala..klu x dpt jumpe dgn sofiya...T_T

xpe, apa2 pon family must comes 1st. kan Nurul kann? =)

Insyallah, lain kali dpt jumpe..

CaHaYa^KetEnaNGan said...

ena: haah..tu la, sdh gak...tapi dh lama sgt tak balik dungun..ni excited sgt..skrg menghitung hari je..
okey, nnt dpt jupe kan..insyaAllah

CaHaYa^KetEnaNGan said...
This comment has been removed by the author.