Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, May 4, 2011

sofiya itu ini

mood untuk menulis kembali tapi tak tahu nak coleteh apa..
padahal ni 1st day aku datang ke uia after a week tak jenguk lab kesayanganku ini
pagi2 tadi dah senarai list nak wat per bila dah sampai uia..tp asyik2 terbantut je..
aduhai diri ini..kenape mood untuk research ni asyik hilang je...


skrg dah bulan mei..bila dihitung dgn jari ni macam tak lama pun lagi kena submit thesis
cuak juga..skr ni asal bangun tdo kepala ni asyik pk pasal research
susah kan hidup macam ni..rasa nak bebas macam dulu..no research..
something rasa nak berhenti je..cam dah terdaya nak wat research..
tapi bila ingat bayaran 100 ribu tu..teruskan je walau susah camner kan!!
takpe la..dah tak lama tu..
lepas ni rest dulu, baru pk nak amik phd..kena sofiya besar dulu
ni tak, kalau kat umah tu jangan harap la dpt wat keje research ni
time aku buka buku, sofiya mula la merengek2 nak dkt aku
aku dah kasi kertas kat dia, tak nak pulak 
dia ttp nak kertas aku..huhu..sabar je..last2 aku kena la simpan buku
layan dia sepuas2nya..bukan main la dia lepas tu..ketawa sakan bila diagahnya


tak lama lagi, she will be 8 months..wow!cptnya masa..dh nak 8 bulan
kadang2 tu jeles dgn baby lain yang sebaya dgn dia..bukan main makannya
tp sofiya ni tak kuat makan..bila buat nestum, 2 - 3 sudu je pastu mula la menyembur sepuas2nya
begitu juga bubur..kejap je makan..dan tak suke taste yang sama..hehe..macam ayahnya juga
lauk 'bermalam' tak makan..ayah borek..anak rintik....
okey la, balik nnt nak wat bubur la untuk sofiya..
nak buat puree buah + puree nasi + puri vege..
aku lak excited nak masak untuk dia..tp hari ni aku ada usrah..
my usrahmate keguguran..cian kat kak ainil..tp takpe..dia dah 3 anak..comel2 semuanya


kalau cakap pasal perkembangan sofiya ni..kulit dia mmg sensitif
tetiba lps dia sunat hari tu, merah2 kat pipi dia..maybe enzema..pastu..dah sapu krim dr klinik ana..
baik la..kemudian merah kembali..walau merah2 pun sofiya tetap chumel di hatiku..tetap gemuk walau tak montel..kadang2 geram kat anak sendiri..tp belum tumbuh gigi..walau camtu dah pandai gigit aku punye breast..hihi..dia suke minum susu main2..kemudian bulatkan mata sambil gigit aku punye breast..kadang2 menjerit aku dibuatnya..tp dpn org aku cover la...


kalau org lain suke citer milestone anak..tapi aku ni tak pandai la nak tulis one by one..aku hanya mampu tulis apa yang tersirat kat hati ni bukan dr pandangan aku..aku tahu sofiya amat manja dan suke pada buku..dia tak suke pada toys..hehehe..jima duit kan..tp aku decide nak beli toys yang bleh develop perkembangan dia..secara total sofiya masih blum boleh merangkak dn juga masih blom duduk sendirinya..kena pegang la..tp takpe la..sekrg2nya dia dah bleh duduk kan...


jom layan gmbr sofiya..pengubat rindu





permata hati ibu n ayah..semoga menjadi anak yang solehah, taat pada suruhan Allah

No comments: