Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, May 24, 2011

booking airasia ticket

hahaha...ramaikan amik kesempatan booking ticket airasia..aku pun tak kecuali..
actually aku malas sgt nak pikir nak bercuti mana2..lebih lagi tengah tak berduit sgt...last aku naik flight tahun 2009..wah2!! macam selalu je naik flight..so bila buka fb asyik dok dgr org book tiket airasia..aku wat dek lagi..buka gak wbsite airasia..tp dia ckp promotion ticket 10 sen start jam 12 tengah hari..arhhgg malas la nak tunggu...


so balik dr uia smlm, aku bagitahu cik husband airasia ada promotion, padahal aku rasa dia dah dengar kot..kat sinar.fm..tapi dia cakap book la..aku wat derk gak..macam takde perasaan je kan..


tapi pagi ni cik husband sms..ckp la book la ticket..tetiba hati ni riang ria je...wah2!! macam org kaya je mahu naik flight..sedangkan aku bakal kehilangan wat elaun aku selama 6 bulan..but be positive..tahun depan aku kan dah kerja..so aku kumpul duit tahun depan yer..lagipun aku dah kena lapor diri paling lambat 3/1/2012..so insyaAllah tahun depan adalah rezeki kan!


bila click2 je..untuk sofiya je aku dpt 50 ringgit..arghh tak puas hati..aku try lagi..so aku tukar plan..dr infant to child walaupun masa nak fly nanti dia baru 1 tahun 9 bulan..hahaha..sama la dgn adult..10 sen gak....so total tiket pi balik 45.60 - murah kan pi kuching..tapi total bayaran 81.60..tp aku tak masukkan luggage lagi sbb kot2 tak jadi..bleh burn camtu..hahaha..tahun depan ki kuching..tahun ni???itu dipikirkan nnt..


lepas dah siap booking..dah wat payment..lagi seronok la aku lepas ni aku nak naik flight..sbb aku bleh bayar guna debit je tak payah kad kredit..huhuhu selamat tak payah pakai kad kredit..yahooo!!! lepas tu aku jalan2 lagi cr tiket...pi jepun 300 lbh..brunei 10 ringgit, perth 72 ringgit..tak ke giler..arghh nak pi oversea kena wat passport dulu...nampaknya ada chance la nak pi oversea..bukan hanya makan angin di malaysia...


tapi itukan semua rezeki kurniaan Allah..bersyukur la kerana dpt tiket 10 sen tu kan..apapun lepas ni aku akan ambil peluang lagi..

No comments: