Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, May 19, 2011

convocation's day

acara perbarisan bermula

dah lama tak tulis entry..actually seminggu aku balik dungun..maklum la 3 bulan tak balik..sure kena qadak apa yang patut..tp cuti selama 6 hari di dungun..tidak cukup..huhuhu..okey entry kali ni aku nak citer aku pi konvo adik ipar aku a.k.a syaquif...actually convo's day berlaku last thursday..dan my sil merupakan sidang pertama dn juga merupakan batch pertama menggunakan dewan baru yang diberi nama dewan tuanku canselor...

dan ini juga merupakan convocation's day yang ke-2 bagi sofiya..dulu sofiya pi vonvo uncle dia..pak lang a.k.a adik aku ..amin namanya..adik ipar aku telah berjaya menamatkan master dia dlm gastronomy (ala..tak silap aku..pasal makanan kot..maklum la my sil tu under faculty perhotelan)...tahniah to my sil yang berjaya dlm master..lepas ni nak sambung pHd lak..akak doakan kejayaan kamu..

memandangkan ni 1st time guna dewan baru yang mampu menampung 5ribu tetamu, maka pada hari itu berlangsung la majlis perasmian dewan tuanku canselor oleh DYMM Sultan Mizan..namun ada beberapa kekecewaan yang aku mahu catatkan di sini..maklum la 1st time convo kat bangunan baru..tak best la kalau perfect..sure ada yang tak kena..betul tak??

1st masalah berlaku ialah dewan ni tak mesra OKU..means kalau org kelainan upaya macam mana mahu guna dewan ni..kami yang bawa stoller terpaksa la jalan jauh maklum la..semua tangga..nk guna lift tak dibenarkan..sepatutnya pihak uitm perlu prihatin terhadap masalah org kelainan upaya ni...

masalah kedua, kami tidak dibenarkan masuk dewan..alasannya ialah kami bawa ank kecik..sape lagi kalau bukan sofiya..aku tak kisah tak leh masuk dewan tapi sedia lah tempat yang ada screen..ni tak..screen takde..macam mana kami mahu tengok..mmg sia2 la dtg convo's day hari tu..last2 aku lepak je ngan sofiya dlm surau..nasib ada satu kakak dgn mak cik..semua tu ada budak2...mmg hampeh kan pengurusan uitm shah alam...

my hubby pun tak leh maduk..alasan sbb pakai jeans..sdgkan 2 lagi my sils pakai jeans..boleh je masuk..mmg kerek la uitm ni..kalau pakaian tu menutup aurat..kenape tak benarkan kami masuk???kenape???kalau perempuan jage kat pintu..mmg ada je reason takleh masuk..bagus sgt la tak kasi org yang pakai menutup aurat tu masuk dewan??? lagipun dewan tu masih kosong..mmg pengurusan uitm hancur..

maklum masa 1st aku tanya boleh ke masuk..dia ckp pi hujung sana..mean pi belah kanan..bla jupe satu adik tu..dia tak ckp apa2..tak halaang aku naik pun..tp bila sampai pintu, kami dilarang masuk..tapi aku tengok..bukan full dewan tu..rasa give up je...macam nak terus blah..tp cik husband still nak tunggu..maklum la tu kan adik dia..

terus terang aku lagi suke istiadat konvo kat dewan lama..redup dan tak panas..yang baru ni kan baru..maka padang la jadinya..mmg panas terik..kipas  yang ada pun tak leh tampung kepanasan zaman sekarang..okla..tak nak citer banyak2..yang aku nak bagitahu pengurusan uitm shah alam perlu tingkatkan dlm pengurusan hari konvo ni supaya berjalan lancar..pastikan ada screen..tempat yang teduh dan tak panas..



 perarakan letak nama dewan tuanku canselor

 sofiya di 'red carpet' - syok tu...

 adik beradik suamiku
sofiya n her uncle..

No comments: