Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, May 5, 2011

jimat 20%



entry ni nak share sesuatu..tp hakikatnya dah lama citer ni..nak wat camner kan..
aku ni umpama katak di bawah gelas
nampak apa2 yang berlaku di luar sana tapi
nak bertindak tu payah giler

tapi hari ni something happen sudah berlaku
aku kalau bab duit
mst mau jimat
sbb tu dulu gaji aku tak terusik langsung
jimat punye pasal
sampai kawan2 kat office dulu ckp
tak perlu masuk gaji pun tak apa
sbb gaji bulan lepas tak guna lagi
itu kisah dulu..skrg dah lain
alamak melalut ke benda lain lak..sorry la yer

alkisahnyer begini
tetiba hari ni aku naik bas rapid no U12
selalu aku naik bas metro 91 
ke UIA
tp masa nak balik dr UIA
bukan main lama tunggu bas
so dtg la bas U 12 tu
tp pemandu bas ckp kalau
nak naik kena ada 
kad touch n go
aku mmg ada kad
tapi takde kredit
maklum la kredit yang aku top up awal bulan januari dulu
dah abis
lupe lak nak top up
so bila naik bas U12 ni
ada lak mesin top up
so top upkan ajer 10 ringgit dulu
nnt jupe atm bank
bleh top up ratus2 lak

best gak guna kad masa naik turun bas

macam moden la kan
tak payah la tiket ni
naik je..sentuh..tit...tit
turun pun..sentuh..tit..tit
oh senang keje aku
dah tak perlu buang merata2 tiket tu

apapun baru kutahu
bila guna kad touch n go
akan dpt diskaun 20%
bayangkan rm2.50
bila dpt diskaun
jadi 2 ringgit
kalau 5 hari. total 20 ringgit
tapi kalau tak guna kad
kena 25 ringgit seminggu
pastu kali lak dgn 4 minggu
total semuanya 100 ringgit
tapi kalau guna touch n go
totalnya baru 80 ringgit
so jimat 20 ringgit

huhuhu banyak tu
kini baru la ku tahu
lepas ni akan jadi pengguna
rapid tegar
tak nak naik dah bas metro 91..hehehehe..
kalau pasal duit
aku la juara
tapi kalau sekali tershopping
habis juga duit aku
especially shopping online
hehehehe..

No comments: