Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, March 25, 2011

Semua kerja kerana Allah



actually tak tahu nak tulis apa..tp nak gak update blog..tp gmbr takde tak syok la..lebih2 lagi gambar sofiya..my cute n notty girl..


rasa cam nak balik awal je...maklum la bila sms my SV takde pulak berbalas..malas sungguh aku nak call my SV..banyak benda nak bincang..chewaah..hebatnya aku..last2 aku dok berblog sana sini dan berfb..ada ker patut aku buat keje ni??ohh banyaknya masa aku habiskan masa depan pc..


almamak..tetiba ada idea nak bagi tazkirah ringkas ni..ye la bile ckp tntg masa ni..pernah tak kite muhasabah balik diri ini..terutama masa kite dgn Allah..berapa lama kite luangkan masa untuk mengingati Pencipta kite..kadang2 rasa bersalah pada Allah yang mencipta kite dengan sesempurna penciptaanNya..layak kah aku nak masuk syurga Allah dengan hanya solat 5 waktu..sedangkan solat tu hanya ambil masa 15 minit..termasuk pakai telengkung la..lipat sejadah??? opss banyak betul masa aku habiskan depan komputer..lihat benda2 maksiat..nauzubillah...


kenape diri ini kalau tak tgk fb, tak blog sana sini dlm sehari tak boleh ke? jawapannya hanya kerana diri kita sudah dikuasai oleh semua tu..kalau blogshop tu..mst berpuluh2 blog diintai..mencari kedai yang jual dengan lebih murah lagi...aku pun pernah bercita2 nak buka kedai tp blom masanya lagi..tunggu abis study aku buka blogshop sendiri kemudian ader rezeki buka kedai lak..mudah-mudahan tercapai impian tu...


okey kalau berblog n berfb dah jadi rutin, kenape tak jadikan amalan2 sunat sebagai rutin harian juga..tak cukupkan hanya solat 5 waktu je untuk masuk syurga Allah?? tidak dpt digambarkan dengan mata bertapa indahnya syurga Allah itu..oleh itu sila lah buat pahala banyak2 yer terutama si penulis ini..cari pahala secukupnya supaya senang untuk jupe Allah..tp sebenarnya senang nak dpt pahala..mulakan sesuatu dengan bismillah..kemudian niatkan sesuatu perkara..even main dengan anak pun bleh nyanyikan nasyid2 tentang kebesaran Allah..mengajar anak2 tentang Allah..sambil gosok baju pun, letak anak pun boleh bercerita itu ini tentang Allah..sambil masak pun boleh dpt pahala..jemur kain pun dapat pahala..lipat kain pun sama..alamak..senang juga mahu dpt pahala..semuanya dengan bismillah..


so takde la lagha sgt kalau asyik dok depan pc sambil tulis blog sambil dengan lagu ketuhanan dan juga mulut dok ikut sama nyanyikan zikir2 Allah ni..

No comments: