Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, March 24, 2011

perkembangan terbaru anakku

nampaknya kat ukhwah blogger dah ada tajuk entry yang boleh dikongsi bersama..see here:-


Mourning Monday (sebab Monday blues kan? :P) 
Terrific Tuesday
Wordless Wednesday
Typeless Thursday
Fun Friday! (or FeelGood Friday? Hahaha)
Sunny Saturday.


Sunday tak ada entry sebab hari Ahad untuk berehat



ini direka khas oleh hannah (opss blom follow lagi blog ni..)


so camner??macam tajuk karangan la..tiap2 hari bleh update blog..tp hari ni aku rajin skit..jom tengok citer apa aku nak citer




actually..smlm lagi nak update blog..tp maklum la blog ni kena share 2 org..kalau sofiya dah pandai nnt, nampaknya kena share bertiga..tunggu ibu gaji besau ibu belikan sofiya laptop sendiri yer..actually laptop lagi satu still in maintenance..ntah bile nak siap..so payah takde laptop tu..tak dpt nak online..maklum la service wireless kat uia ni satu laptop satu wireless..kalu bnyk laptop pn ttp 1 je wireless..


aku nak citer pasal kehidupan sofiya sekarang...dah 6 bulan 2 weeks umur sofiya..apa perkembangannya??so far aku kagum dengan kesungguhan dia mengengsot utk dptkan sesuatu..tp yang pntg menarik perhatian dia..especially paper..nampak paper je terus berusaha bersunguh2..dah dpt..terus masuk mulut...apa la sofiya ni..geram tau..aku mmg tak kasi dia makan kertas..sbb ada karbon..so aku beli la lagi 2 buku untuk sofiya..colorful lagi...murah pun murah..1.90 terbitan pelangi...tp sori takleh nak upload gmbr..sbb aku skrg online kat komputer kat lab aku..takde gambar..


selain citer pasal sofiya bleh mengengsot, aku nak citer la sofiya punyer perangai tdo..asal kul 12 mlm..mst nangis..pujuk la camner..mst nangis..selagi cik b tak disuakan kat mulut..mst cry..aduih..aku yang dah ngantuk tahap gaban..mmg sakit ati la..apa la aku tak tahan layan perangai anak sendiri..nak tak nak..walaupun ngantuk..aku ttp nenenkan dia..then sama2 tdo..sehingga la terjaga lagi beberapa jam kemudian..aku nak tdo awal skrg??opss sori la..mmg tak bleh..palg awal mst kul 12..bagun kul 5.50 pagi...tu la sbb aku rasa macam dah tak cukup tdo aku ni..weekend pn sama..tp takpe la..itu semua liku2 kehidupan seorg ibu...


apapun aku sayangkan sofiya..sbb dia la satu2nya anak aku buat masa ni..semoga sofiya mampu jadi anak yang pandai, bijak..sebelum mengakhiri ni..tahniah diucapkan kepada student spm 2010 yang berjaya dpt result yang terdapat...one of them bekas al-amin kemaman..dia sekolah smaaza..got 11A+ (antara yang terbaik di trg) ..hbtnya..semoga bekas anak didik al-amin tu berjaya baik di dunia... mahupun di akhirat..nnt sofiya pun dpt A+ banyak2 camtu gak....

1 comment:

nurul aziyana said...

hehehe sentiasa berupdate la pasni blog..tempek gmbor pun jadik
yana plk skrg kalu husna tido hubby suoh tido skali..kalo kol 8 maka kol 8 le tido. sbbnya husna akan mudhjg kalau xder org sebelah..keje2 umah, hurrmmmm tunggu wiken jer la