Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Saturday, March 19, 2011

oh itu kah cinta

sudah hari sabtu..hari dok lepak umah ibu je..tak kemana-mana..malas pulak nak berjalan2..sebenarnya nak tulis entry pasal 18 march 2011..apa ada pada tarikh tu...jom scroll bawah yer...














tadaaa...actually tu tarikh kami declare..'i sayang u' you sayang i tak?'
sebenarnya aku tak perasan bile tarikh rasmi kami mula bercinta..tp suami yang bagitahu 18/3/01 adalah tarikh aku bersetuju jadi his gf...

actually kalau nak citer pasal couple ni..panjang citer tp biar lah kami je tau..no publish2 la..perjalanan kisah manis  pahit kami biar la kami simpan dlm diri ini selagi masih dikurniakan akal oleh Allah..
cuma aku bleh citer yang kami jupe after 6 bulan couple..ada perjanjian antara kami..dan kami jupe kat tenet..disitu la jodoh yang Allah perkenalkan..bersalah juga pada Allah kerana telah couple b4 kahwin..kalau sofiya jatuh cinta b4 dan ditakdirkan blom abis belajar dah ada org minat dia..aku terima je..tak perlu dia wat dosa bercouple ni..

so smlm takde la wat prepation mana pun..mana taknya every day pi uia..kebtulan semalam aku ada usrah..my hubby pun ada kelas..so after balik kelas..makan la kat a&w..makan coney dog yang sosejnya panjang 7 inci, ayam goreng 2 ketul..bab ayam ni KFC lagi sedap la..dgn air milo ngan rootbear float...
gambar ada dlm hs suamiku..tak payah la upload..cari je gmbr kat google lagi bagus...




credited by cik google

apapun macam tak percaya cinta kami dah 10 tahun dan juga 11 tahun usia perkenalan kami..bermula after aku lepas SPM..tp alhamdulillah..jodoh kami...so kat sini aku tak nak la terlalu mengkagumi suami ku..nak melebih2kan suamiku..nak bercerita kekrgan dia after dan setahun hidup bersama..kehidupan aku dgn suamiku biarlah menjadi kenangan kami berdua..tak payah nak coretkan di blog ini..kat anak2 pun biar lah aku story sendiri...sbb aku tak tahu apa akan jadi masa akan datang..so tak perlu la berlebih2 untuk menceritakan sesorg sehingga suatu hari ni kite akan benci apa yang kite suke hari ini..

so entry juz to remind me bahawa hari kami mula bercinta ialah 18 MARCH 2001...

            
i love you and you love me

No comments: