Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Sunday, August 16, 2009

Sijil Kahwin

fail yang dapat dgn bayaran kursus kahwin 50 ringgit


sebenarnya dah 3 hari aku tak post
something..atau update blog la..
bz katakan..

must read to get the knowledge..buku oleh JAKIM



actually hari khamis hari tu bukan ader keje pun
tp malas nak menulis, but i need to write something...
latihan...kadang2 dalam coretan aku ader macam2...
ader kutuk mengutuk, tazkirah..
all these keluar daripada fikiran ku...

haritu, aku ader buka blog door gift..mmg cantik la
berkira macam nak tempah je...
tp bila surf hari nie..macam tak nak pulak...

actually weekend lepas, aku berjaya mendapat sijil kahwin..

suasana kursus kahwin...depan laki..belakang perempaun..tgh khusyuk


i got it...alhamdulillah..after this, senang la nak buat keje...
kahwin2 ni..macam2 gak ilmu yang aku tahu..heboh pertunangan
rupa2nyer makruh yer...

so kena diam la wahai yang dah bertunang..nikah baru la heboh2
kan..
maklum la...blom pasti jadi kahwin..tapi
nak citer la, zaman sekarang dah berubah..perkahwinan skrg
kalau tak beribu2 tak bleh ker?
dalam islam takde pun pelamin semua tu..kenape perlu adat org india??
kenape??

aku punye majlis ringkas sgt2...yang ader hantaran je...dan jamu kawan2
mkn..
insyaAllah..mudah2an Allah bukakan hati ku untuk buat majlis yang seringkas
ringkasnye...
tp skrg..apa yang ader dalam fikiran ku..apa yang aku beli boleh guna after
walimah

semalam, aku survey barang kat kedai pengantin..walaupun kat situ mahal, tp
i like..tak payah la pi jauh2 macam kat kuantan semata2 nak murah..kat umah pun
ader, cuma mahal skit je...
kalau pi kuantan pun kuar duit banyak..macam minyak, penat, kos makan n
sebagainya...

so hope aku dapat buat majlis ala kadar..
oklah stop dulu

No comments: