Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, August 20, 2009

makan free


nasi dagang kelantan

wow!tgk tajuk apa pandangan korang..
takkan gaji blom masuk dah ader yang nak belanje
well, hari ni kami ber-4 dapat makan free..
one of my friends, nak makan nasi dagang



so aku teringat la ader satu pakcik belakang umah
buka kedai kat kedai buah kat dungun ni
ala..kat tepi cimb bank...

nasi dagang kelantan lagi..mana nasi dagang trg ni???



kalau nak ikutkan memang la jauh dari poli...lingkungan
10 hingga 15 minit...
tp memandangkan hanya kat situ je yang jual nasi dagang
terengganu bukan nasi dagang kelantan

so masa sampai2 kedai tu, kami tak terfikir pun ader makan
free..
cuma layanan pak cik kat kedai yang best la...
terfikir langsung yang pak cik tu buat makan2 kat kedai
dia...

tgh tunggu pelayan amik order minuman,
aku ternampak tong air yang tulis air tea n tea o
so aku ckp2 kat member2..air kat sana...
eh senangnyer....tak leceh la nak order2 nie...
then pak cik tu datang kat kitaorg, kalau
tak nak air tea boleh order air layan..so
specel la...

dalam pada itu, aku mula berkira2 nak cakap apa kat pak cik
tu..
maklum la aku makan bihun + ayam (tekuk) + kuih curry puff...
so berapa agaknyer..ayam aku amik tu kecil saiznya..
tetiba dalam berkira2 nak bayar,
aku terpandang la notis kat kedai
'gerai terbuka'
rupa2nyer hari ni makan percuma...

kecian kat kami..
perut dah kenyang baru tahu makan free..
maklum la makanan banyak tak sentuh...

gara2 nak makan nasi dagang kami dapat makan free....
alhamdulillah

No comments: