Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, August 10, 2009

h1n1 makin teruk

semalam merupakan hari pertama aku mengajar,
aku diamanahkan untuk mengajar sem 2 dan se
m 5...
but unfortunatelly,
i got budak yang macam tak best..maybe itu assumption
aku in the first class.

actually semalam hari yang paling bosan..bila aku bangun tdo..
aku terpikir.."what had i done yesterday??' memang tak bertuah hari semalam
semoga hari ini lebih baik dari semalam

aku penat sangat semalam, maybe 1st time mengajar after break sampai 2 bulan..
tu penat sangat2..lepas isyak ter
us tido...tak prepare sangat untuk menagjar hari nie..
macam hari semalam, my claz pun kul 8 pg..same with today cuma kelas petang start kul 4 ptg..too late 4 me...tp amanah nak buat camne
r...

semalam bila ckp pasal amanah, teringat la kat radio ikim.fm petang smlm..topik discussion pasal amanah..one the intersting topic is, adakah bila dah bertunang, adakah itu amanah..jawab ustaz tu..tunang itu adalah tanda yang seseorang
tu takle dipinang orang lain, bukan ada amanah pun..si lelaki tidak boleh amik kesempatan suruh si perempuan (tunang) untuk menjalankan tugas sebagai isteri..belum amanah lagi...ustaz tu dengan nada marah pun..bgtau bila bertunang, dia orang dah mcam2 bleh buat (zaman skrg la)..belum keluar, pi keje sama2, cium tangan tunang dan banyak lagi..kalau nak buat tu semua..kahwin cepat2 jgn tunang lama2...



sekadar hiasan

satu lagi pertanyaan ialah, 'saya bekerja pensyarah, boleh kan saya kuar pejabat bila waktu senggang untuk urusan peribadi?"..ustaz tu cakap..boleh keluar melainkan bila kita diarahkan bekerja seperti arahan. tapi jangan tuang kelas..means batalkan kelas sesuka hati, begitu juga time bekerja..buat keje sungguh2..

actually sambil aku update blog, aku sedang siapkan soalan assignment yang nak diberi kepada my student next week..fuyooh..awal2 dah ader assignmnet...actually before aku tinggalkan kelas semalam aku bagi task kat bdk2 aku, aku suruh dia cari apa itu sistem digit dan sistem analog..tak sangka mereka so excited nak buat...tgk2 pagi nie..kelas aku terpaksa benarkan student kuar awal..apa yang aku rancang dah habis dalam 30 minutes..hebat kah aku???
takpe la..lain kali aku mesti buat terbaik...

okla..ayah aku pun tak brape sihat..si dia pun tak sihat..setakat ni mangsa hini dah 27 la..takutnyer..kalau dalam islam takde pun istilah wabak..tp bala atau bencana....so why not kita tukar wabak hini kepada bala hini...ok tak??kepada diri sendiri think more n more why this happen to us??? why???


No comments: