Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, August 27, 2009

keindahan khamis

sudah 6 hari kita berpuasa, maka aku berkejar2 untuk tadarus al quran...
kadang kelekaan aku untuk berblog telah membuatkan aku miss untuk bertadarus..
bertapa lalainya aku

pagi2, sampai keje aku ader taklimat jabatan jkm..ader 6 perkara umum yang sampaikan oleh kj..antara pasal pa..sila amik perhatian ank buah ulang kursus 3 kali...kalau ikut pandangan aku, poli terlalu memanjakan student..bayangkan dah gb pun bila rayu still dapat masuk balik poli...

kadang2 bila pikir takkan nak repeatkan student sesuka hati...budak yang repeat banyak kali ini biasanya yang bagi masalah..nak buat macam mana...kerana polisi..kita kena luluskan budak ni bila kali ke 3 amik...aku pun hairan...adakah budak u macam aku dulu, prosedur dia macam tu jugak???

apakah akademik skrg tak berkualiti?? bayangkan budak yang amik kejuruteraan terutama budak sijil math masa spm pun tak kredit...macam mana bleh amik subjek kejuruteraan..hairan..

panjang pulak coleteh..sebenarnya ader sorang staf bangkit pasal disiplin student....
aku pun hairan...kita nak didik student tapi kita tak dijadikan contoh macam mana??
first skrg, trend tudung...pakai tudung tapi tak tutup dada, buat apa? itu namanya tak menutup aurat tapi tutup kepala..

so macam mana nak tegur budak perempuan yang tak pakai stoking tapi kita sendiri tak pakai stoking...nak tegur orang boleh, tp cermin la diri...skrg ni aku tgk staf di jkm dah ramai yang bergaya..tak tahu ke pakaian menutup aurat tu macam mana ke? kalau nampak saiz pinggang, punggung tu menutup aurat ke? kepada suami tu, sila la nasihat isteri..ingat dosa isteri ditanggung oleh suami..kalau isteri pakai baju ketat sila nasihat..tak pun paling halus tolong belikan baju yang menutup aurat untuk dipakai keluar dalam umah takpe la seksi2..

itu sebenar aku nak luahkan..kepada perempuan, sila tutup aurat seperti syariat..bila anda pakai perfect, so zina tak berlaku...sayangi student anda...insyaAllah H1N1 tiada....amin....

No comments: