Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, April 23, 2010

rindunya

bangun pagi terus call no suami..tp malang..asyik2 operator yang angkat..otakku ligat untuk mencari sesuatu..maybe aku akan pos se ku untuk dipakai oleh husbandku buat masa ni..aku ni sanggup berkorban demi si dia di sana...

kadang-kadang benda tu je simple problem tp aku rasa serius sgt masalahnya..aku tak leh hidup tanpanya..bertapa besarnya nikmat yang Allah beri padaku..aku kena buat sesuatu supaya aku boleh berhubung semula dgn suami tersayang...

kadang-kadang ujian yang kecil ini tak mampu kutanggung seorg..ntah la, bila ujian yang besar macam mana pula??hari-hari hidup ini dilanda ujian..balik umah rasa sunyi yang amat..bila dok sana pun sunyi..semua benda tak dpt memenuhi citarasa...itu la manusia..sentiasa mengeluh tak pernah bersyukur dgn aper yang ada...

well, aku mmg rindu sgt2 kat dia..pantang tgk fon..mesti call no dia..tp suara lain yang dapt dgr..
abang, kalau abang abang blog ni..syg minta izin nak kuar ke mana-mana yer..abg izinkan..maybe nak ke kedai sekitar dungun ni..tak ke mana..drive sendiri kot..sng..tak payang menyusahkan org...

lagipun rasa macam nak survey brg kelengkapan baby...baby blom lagi buat aksi..so belum terasa kewujudannya...tp tercari2 gak di mana babyku di perutku..tp still tak dapat bayangan..smlm pun aku mimpi suamiku..cukup rindu aku padanya...harapkan fb je untuk tahu perkembangannya...nak cari barang baby..nak tgk harga..senang nak buat budget nanti...ni pun dah berkenan nak bli t-shirt muslimah...harga pun bleh tahan...

'abg, i love u'..rindu sgt2...sbb tu awal2 online...adik marah bila tgk syg guna laptop..ye la dlm keter dia bgtahu mak dia nak main komputer...tgk2 syg yang guna..hahaha..skrg dia masuk tidur...protes..ye la semalam dia qiam kat sekolah...

No comments: