Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, April 19, 2010

di umah mak


hari ni merupakan hari pertama tanpa suamiku di sisi..aku bayangkan suamiku di ofis..so tak la rasa sangsi tanpanya di sisi.. saje je bercuti di rumah mak...masuk study balik pun 7 hb july..hubby pun ckp nnt amik b4 dia punyer besday..dalam 12 june..insyaAllah..tp tak tahu la kalau tak mampu tahan rindu kena la balik awal..

sebenarnya, ini juga training andainya after abis master, aku di'posting'kan di tempat yang jauh dari suami..tp harap2 tak la..dapat uitm shah alam pun dah kira ok..


hari ni baby ku dengar surah al-baqarah dr mp4 pemberian suamiku...alhamdulillah..aku sambung tidur..baby diperdengarkan alunan al-quran..ibu tidur pulak..hehe..elok sangat ke tu? apapun, kesihatan ku makin baik..cuma kekadang rasa sakit di perutku..maybe baby tgh membesar..sebaik aku bangun dari tido, sambil baca paper..aku terdengar denyutan jantung..maybe jantung babyku..maklum la rasa macam di perut..sungguh aktif babyku..harap-harap dia sihat n can survive untuk lahir lg 5 bln nanti..tak lama lagi usianya 5 bulan...plz jangan besar2 sgt yer anak ibu..ibu tak nak minum air gula disbbkan berat badan naik...


aku tak tahu apa perasaan aku tika ini..semalam hantar hubby pulang ke klang..aku still cool dpn dia tp bila masuk bilik je..air mata curah2..ye la malam ni tidurku tanpa suami..tak tahu sampai bila..2 bulan...tp dia janji akan pulang 3 minggu sekali...hope dapat ketemu my hubby dlm 3 minggu lg..insyaAllah..


jap lg nak masak..biasa la kalau duk umah mesti ke dapur la..tp skrg aku cepat letih..maybe letih kerana diri ini pregnant...tak leh masak cpt2.apapun aku tak kisah..yang penting aku kena makan skit..aku tgk gambarku..macam mak buyong walaupun perutku br nampak skit..hehehe.. nanti nak pi kedai baby..saje nak usha barg2 kat sana...cam tak sabar pulak...hehehe...aku mahu buat persiapan yang terbaik untuk anakku ini..first baby katakan...

No comments: