Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, April 22, 2010

mimpi


rutin harianku makin menjadi2..asal kul 3 lebih mata mesti ngantuk la..terus tertidur di depan tv..bukan aku tgk tv tapi tv tgk gelagat aku..then sdr2 aku terus masuk bilik...sambung tidur lagi..then bagun solat asar dlm kul 5 ptg..itu la kehidupan aku di rumah mak..

b4 forgetting, my result blom kuar lagi..ntah macam mana result ku..flying color or 1 color je..mudah2an result ku terbaik..amin..

sebenarnya aku nak citer mimpi yang aku alami...
aku mimpi dah dapat baby...hahaha..awalnya sedangkan kandunganku baru berusia 18 minggu..gerak pun tak lagi..tp tp2 hari aku dgrkan my baby alunan mengaji dr mp4 pemberian suamiku..perutku besar???tp tak la besar sgt..still muat pakai baju lama-lamaku..blom lagi bleh pakai baju preggy mum..kalau pakai pun mesti tak nampak lagi my baby..cuak juga nak hadapi perut besar ni..hihi..malu...

dalam mimpiku, aku dapat baby boy..rupa tak ingat..yg penting babyku dah lahir..ya Allah cptnya..tp dalam mimpi tu aku still tertanya2 'bukankah my baby lahir bulan 9' bukan skrg?? tp yang bestnya dalam mimpi babyku dpt ang pau drpd kawan2ku-jdai, ubai dan ramai lagi...then aku pun tertanya2 gak macam mana diaorg tahu aku dah lahirkan baby sdgkan aku tak inform kat sape2 even kat fb pun..sungguh kelakar mimpi...itu la mimpiku..mimpi babyku dah lahir...

malam ni aku tgk samarinda keseorgan...adik pi qiam kat sekolah...no teman...sunyi btul dok umah ni...citer asmaradana...tak suke watak dgn amran tu..tak leh terima kekasihnya azizah dah kahwin..bosan btul citer melayu..tp bila tgk citer tu mst teringat husband..i love him so much..

No comments: