Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, April 14, 2010

hepinya :-)



itu la tajuk yang sesuai untuk kuberikan..
aku sungguh hepi tika ini..nikmat btul Allah bg perasaan hepi..tak terkata..

Alhamdulillah, finally i cooking di rumah ibu..sungguh indah..sudah hampir 4 bulan aku tidak memmasak..turun ke dapur ada..sekadar makan..basuh pinggan..
syukur..dapat masak untuk hubby selain untuk ibu n adik iparku...
selama beberapa bulan ni, mmg ibu yang masak..kecian dan hati ni mmg rasa bersalah..
maklum la kalau kat umah mak, tak pernah aku suruh mak masak melainkan kalau aku betul2 nak makan masakan mak...
apapun terima kasih Allah kerana memberi kesempatan untuk aku masak sebelum aku balik ke dungun for a few months..maybe...

itu lah sebenarnya nak cerita pasal hepi tu..bukannya apa sudah lama aku merasakan tidak menjadi suri rumah..suri untuk husbandku...tak sabar nak tunggu dia balik..nak bagi dia makan apa yang aku masak hari ini....


No comments: