Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, July 30, 2009

kekadang terfikir

hari
ni hari khamis, last aku bercuti sempena H1N1..
well, aku terkedu sekjap..

esok aku bakal menjoinkan diri pi kuantan for family day (department of
mechanical)..ia bermula dengan menaiki bas PSMZA ke sana..wow...tapi b4 ke sana
aku kena la sediakan pot luck for lunch...aper nak masak ye..kak gi nak masak
nasi beriani..so aku rasa nak masak ni la ayam bakar perisa pandan dengan sosej
ba
kar..fuiohh mesti sedap kan!!

seronok gak cuti2 H1N1..tp
remember!! lepas ni dah tak leh slalu on pc, banyak keje kena wat, soalan
assignment, quiz, marking assigment and yang seangkatannyer...sambil2 cuti ni
aku terbuat aktif pulak kat facebook..dulu mengaktifkan kat diri kat fs...

sambil2 surf internet,
aku terjupe banyak blog pasal kahwin..rajin btul diaorang buat blog menuju ke
alam perkahwinan...meriah btul dia orang...

before smlm, aku terbaca
buku pasal aisyah abu bakar, isteri baginda s.a.w...terpegun btul bagaiman
majlis perkahwinan baginda dengan isterinya..aku pula terfikir kenapa aku perlu
membuat perkahwinan yang gah dipandang
orang..


bila aku buka blog yang
dijupe secara tak
sengaja..memang
hebat perkahwinan
mereka...tapi sedih..itukan
majlis perkahwinan yang Allah nak? bayangkan majlis
yang penuh dengan
pembzairan, dengan pakaian yang tak menutup aurat..hope aku
tak
maca
m tu..kadang2 rasa
sedih sgt kenape mak ayah macam baik je muka tu, kenape dibiarkan anak2
kahwin
tak menutup aurat..ntah la..sedih sgt bila tgk majlis yang macam
tu..konon nak
cari
idea for my wedding, bila tgk majlis yang macam
tu..rasa nak mengata pulak...ok for the bloggers,
sorry



bila time honeymoon pulak, pakaian lagi la,
kepada wanita yang rasa islam...please berlaku sopan terutama pakaian..itu la
yang mencerminkan diri kita...walaupun kita tak nampak Allah tapi ingat la Allah
yang nampak kita..kita kan pernah belajar, dalam PAFA pun ader pasal ihsan...so
aku kat sini bukan aper, selain mengingatkan diri org lain tetapi ia juga
mengingatkan diri kita..insyaAllah..

semalam aku bermimpi pasal
tsunami..dalam mimpi tu memang takut..tp i think tsunami kecik je..sebab ombak
tu tak kuat..kami yang ader dalam mimpi sempat selamatkan diri..sungguh
cuak..tapi aku tersedar dalam kul 1.38 pagi...jam di hsku..aku terfikir, apakah
aku akan selamat bila tsunami yang berlaku pada thun 2006 akan kembali menyerang
lagi????sungguh takut....

sebagai insan yang hidup di dunia ni hanya
sementara, selidiki diri ini, agak kita lebih banyak pikirkan kehidupan
hereafter..cukup kan amalan kita untuk bertemu pencipta kita..sama2 kita
fikirkan....jangan asyik fikir keseronakkan dunia sahaja..think la kawan2 ku




No comments: