Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, July 14, 2009

CORET-CORET

semalam saya telah mendapat panggilan kursus induksi...
wow akhirnyer aku ditempatkan di sungai petani..then aku bagitahu mak ayah aku pasal ni..mak pun apa lagi..katanya kalau sistem tak sama buat apa pi..buat penat je..so aku pun decide tak nak la pi...nanti kena pi lagi...

then pg ni aku tengok lagi surat tu, rupa2nyer surat aku dari pihak kptm..cuak juga kalau tolak ni...then aku jd rimas..pening nak buat keputusan..then aku call pihak yang bertanggungjawab, dia cakap kalau uitm punyer skim, mmg lain la...so pihak dia cakap kalau confirm dah dpt uitm tak payah la pi...masalahnyer mmg aku confirm dapat tawaran biasiswa tpm tu..cuma tawaran master blom..tp based pada result masa degree...insyaAllah dapat

yang aku tak puas hati dengan si Syafiq tu, ader ke patut dia cakap aku ni blom confirm dapat sambung master, aku akan usaha sampai aku berjaya..tak dapat uia aku masuk ukm, tak dapat ukm aku masuk um tak dapat um apa lagi, masuk uitm la jawabnyer..aku doa banyak2 semoga Allah permudahkan..

aku sambung master pun nak dekat si dia, maklum la dia bukan keje gaji yang besar sgt2 yang orang kata kalau duit tu tak abis guna la..kalau ikut hati memang tak nak quit poli tapi bila pkr takkan aku jer yang berkorban balik sana..katakan a week balik kl atau dia balik dungun...pi balik dah 80 ringgit lebih..itupun balik dengan bas..kalau keter tak tahu la...kalau 4 kali balik sebulan..dekat 320 ringgit..mapuih..so aku kena la cara alternative lain...

duit yang 320 tu boleh dibelanja ke arah lain..kalu ader anak..ntah macam mana pula..so bila dapat tawaran biasiswa ni aku kena la berusaha bersungguh2 demi mencapai impian di samping suami...

No comments: