Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Sunday, July 19, 2009

CORET-CORET

hari ini aku diofisku
aku datang jugak walaupun aku tahu member aku semuanyer induksiu..
aku reject sbb aku dah tak lama kat ofisku..aku bakal sambung master hujung tahun nie..
semalam aku mimpi bakal husband dgn bakal mak mertua aku..

tak sangka aku mimpi diaorg, aku mimpi mak mertua aku jadi perunding aku imej di hari perkahwinan aku..uih..malunyer..then sambil2 tu bakal mak mertuaku risik2 la dah siap ke barang hantaran..aku kata blom..tp mak mertua aku pun berdialog lagi dengan aku..bila nak bli..aku pun ckp la..bila gaji dapat..maklum la..nak dapat gaji khamis nie...tu la..kadang2 wang gaji aku tak terusik untuk keperluan harian...duit gaji aku hanya untuk kutu, mak ayah dan keter aku..kekdang ader gak untuk minyak keter aku..aku simpan gaji aku untuk masa depan aku..takut2 aper2 terjadi yang org lain tak mampu tolong aku...

well sebenarnya nak citer pasal suasana ofis hari ni..besok cuti..so ramai la amik kesempatan cuti untuk hari ni...aku tak amik cuti..aku dah 7 hari bercuti...pi sabah tempoh hari sampai 5 hari cuti...so aku pun excited menyiapkan rancangan mengajar ku..rupa-rupa pen drive ku takde rancangan mengajar subjek micro p..alamamk..tak settle gak nak settle rm ni..ingatkan bleh settle..so aku amik keptusan tulis blog..2 hari tak sentuh blog...cuti kat umah..mals nak buka blog...mals nak update-update nie..kat ofis je suke buat keje menyelam sambil minum air...

yang tak suke buat rm kat ofis satu je sebab..kat ofis ni banyak sangat virus..ntah pc mana yang menternak virus-virus nie...so type2 punyer la lama..akhirnya hilang..waduih2..dari semangat jadi tak semangat..yang geram..virus ni makan word je....so aku pun dengan bangganya pun menyiapkan rm 2063..so siap la...dengan langkah berjaga2 aku save in 2 place, one in my thumd drive and the other one in my desktop..
fiuh penat la..stop dulu la..mengarut je...

No comments: