Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, July 28, 2009

hari ke-3 di rumah

well, hari ni hari ke 3 aku bercuti...jap lagi dalam kul 12 lbh, aku nak turun ke dapur...masak..ingat nak masak ikan steam kukus,,maybe ikan siakap kot, sup sayur dan tempe..hopefully..pagi tadi aku breakfast roti telur sama dgn epal hijau...menu diet ku..ye ker?

hopefully dapat la aku dapat membuang lemak yang berlebihan kat badan aku dengan pemakanan macam tu..

sebenarnya tak tahu nak tulis en3 aper kat sini, cuma terlintas, i must write n write.. dah 3 hari aku dok umah..pagi2 dalam 30 minit aku jadi wife, kemas dapur, kemas umah biar nampak kemas walaupun dah nampak tersusun..then sapu sampah..kalau ader baju kena basuh..basuh..jemur...lipat..training before kahwin..mudah2an bile kahwin dah dapat disesuaikan keadaan..

tp my fiancee tu rajin orgnyer..maklum la ank 1st n his farther dah takde..so banyak la dia tolong ibu, kalau aku tak mampu lipat kain..bleh suruh dia...jangan dia jadi malas pulak bila dapat wife yang dikira ringan tulang nie...heheheh..perasan..masuk bakul angkat sendiri...

sbnrnya nak pi kt..tp tak jadi pasal semalam mak aku ader tanye bila nak beli kain langsir..so aku kena la teman mak aku pi kedai kain..maybe kamdar kot..tak pun salem aziz kat k.t...aku tgk pikir nak buat langsir macam mana..ingat nak jahit sendiri, walaupun tak hebat menjahit, tpi pandai la juga menjahit...

lagipun semalam dgr ikim.fm, jangan pi dkt org ramai.takut kena jangkitan h1n1, tu tak nak jalan2 di kt..kat dungun ni dah 2 sek kena tutup, sains dungun dgn sm kaka kuala abang..hebat gak h1n1 kat dungun..tu la pantang cuti je nak bercuti kat oversea..cuti dalam negara dah cukup..macam gambar di bwah nie...sorry gambar takleh upload...ader masalah server lembab

No comments: