Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, July 23, 2009

CORET-CORET

hari ni hari khamis...sudah saya seminggu tanpa kawan-kawan2...
aku dah siap menghias frp..biar nampak cantik w/pun frp itu adalah yang saya buat sem ni..insyaAllah

sebenarnya sy nak buat surat letak jawatan tapi tak buat2 lagi..asyik buka blog..tulis..surf..tgk blok org lain..ciannye..kalau hari2 keje macam ni...smlam kat umah ingat nak tulis musim buah..maklum la kat umah sy asyik ader buah je...

skrg ni sy dah tak payah beli buah macam buah rambutan, manggis dan durian...maklum la mak saya ader kebun..alamamak bila bhskan diri sy macam skema sgt..why not guna aku je...mak aku ni ader la sebidang tanah kebun..kat situ buah durian ader, buah rambutan...dokong, duku, manggis, salak, petai dan cempedak..walau tak luas tapi bleh la makan2 untuk sekeluarga, tambah tolak pak cik mak cik cucu cicit dan seangkatan dengaanya.

ayah aku tiap-tiap hari masuk kebun..ntah keje aper aku tak tahu kalu hari2 masuk kebun..pi ladang sini, ladang sana la..ayah aku keje under kementerian luar badan...patutnyer ayah aku programmer..tp kalau musim buah skrg ayah aku boleh dikatakan ke ladang2..agak tgh pkr nak buat software macam mana nak kira buat kot...hehehe..

umah aku dah takde org sgt..adik2 aku sumer sambung blajar kat u...so bila ayah aku buat balik buah..buah free...aku kecian tgkbuah tu..takde org nak makan...sedihnyer....kadang2 buah tu aku bawak office, ajak member makan..tp skrg kawan2 aku pi induksi..so saper nak makan buah aku bawak tu :-)

aku pun tak tahu nak coretkan aper...aper khabar kawan2 ku di sungai petani dan penang tu yer? sihat atau tension dok menjalani induksi..aku tak pi sebab aku dah nak quit dari poli..aku nak masuk uitm pulak..insyaAllah..dan kat uitm kursus induksi diaorg lain..daripada aku penat tadah telinga pi induksi, baik tak payah..bila aku keje ngan uitm aku kena induksi lagi...

sebenarnya aku nak citer musim buah..tp takde gambar buah la dalam laptop aku ni..huhuhuhu..well aku stop dulu..sambung buat frp..

No comments: