Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, June 30, 2010

pasal adikku..Miss YOU

miss you all tau

sambil2 tunggu hubby take his bath, aku nak update skit citer pasal hari ni..tetiba aku got msg from adikku kinah..[baguih, hang dah ader blog..nnt kita sesama upload citer msg2..share ngan akak yang jauh di mata dkt di hati]

bila baca sms kinah ptg tadi..rasa cian sgt..tak tahu nak tolong camner..adik aku nak penganggur tak la..cuma keje sbg guru al-amin..banyak mana la gaji..starting je 800 lebih je..sdgkan adik aku ader degree..degree dlm matematik from uitm..masa diploma sc computer..belum rezeki untuk keje dgn kelulusan yang ader...

adik aku tu grad 2008..tp blom dipanggil keje dgn kelulusan..setakat ni dia keje cikgu tadika dan cikgu al-amin..even al-amin sek swasta..tp tu sekolah swasta ngo..means jim..refer to jemaah islah malaysia..so bayaran bebudak kat sini tak la mahal cam private school yang lain..

adik aku ni..apply kpli n dpli..tp tak dpt2 gak..ujian dpt tapi tak lepas nak interview..aku pun tak pasti interview aper..rupa2nya cam aku interview dulu..tanya falsafah pendidikan n sewaktu dengannya..cian btul kan kat adik aku..ntah bila nak dapat gaji sama dengan kelulusan dia..sama gak dgn hubby ku..minta2 la ader rezeki untuk dpt jd EO..insyaAllah..

minta guru sandaran pun tak dpt..ye la adik aku ni kelulusan math, tak mau cikgu math..cikgu sejarah, kh mau la..adik aku try gak nasib pi interview nak jadi pensyarah kat uitm..sbb neves..abis soalan simple takle jawap..kawan yang ngajar al amin pun dh dpt lecturer package..masuk esok..kawan baik dia pun dah sambung ijazah..so tinggal la dia dengan tini..sabar kinah..insyaAllah ader rezeki mu..
banyakkan solat dhuha..kunci murah rezeki..slalu doa pada Allah dikurnikan rezeki setaraf dgn kelulusan..ameen...

p/s: smlm my family makan western food..kononnya ayah dpt bunus..hehehe..jelesnyer..nak balik dungun..rindu sama kalian

No comments: