Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Saturday, June 26, 2010

kehidupan di hujung minggu

semalam aku berjaya tgk world cup..1st time for this season..portugal lawan brasil...bosang gak sbb takde jaringan gol..aku tgk kat kedai mamk sama hubby n adik2..kat sana sempatlah aku makan roti sardin..yummy..yummy...tp masak aku tgk bola tu ader la sorg auty indian ni..abis adik2 kutuk perangai auty ni sebaik game tu tamat..ye la angin juga...org lain pun tgk bola gak..tp takde la nak jerit2 sampai nak take attention..hehehehe..sempat lagi kutuk org yer...

sambil2 tu aku check la kot2 elaun tpm dah masuk atau blom...hahaha..blom lagi..tp adik ipar ngan kawan dia dah masyuk..cuma aku ni masuk kat bank islam..mereka bank maybank..itu agaknya yang wat lambat..tp my hubby ckp la sbb aku tak anto result lagi..bengang la aku..mmg merajuk juga la kan..tak pasal2 dia salahkan aku pasal tak anto result tu..sdgkan result tu br je kuar..al kononnya..ye la nak masuk duit bukan keje sehari 2..mereka dah merancng 3 bulan lepas..takpe la..ader rezeki masuk la minggu depan..bukannyer takde duit sgt pun..still ader..


okey la stop pasal elaun tpm tu..why not citer pasal my hubby..i means his activities sejak akhir2 ni..my hubby ni jenis tak ckp banyak..tak suke diarah..yang dia tahu..dia nak buat..dia buat la...so berbalik aktiviti dia tu..dia dah rajin buat exercise atau lbh dikenali 'work out'..ye la aku pun takut tgk dia punyer tummy lebih besar dr tummy aku even aku sudah 7 months..hehehe..mmg menggerunkan..so dgn sokongan adik beradik dia..dia sudah mula buat 'st up' supaya kembali kempis..ye la dulu..diala yang kurus..tetiba sejak berkawan ngan aku dia dah gemuk..opss..tahu dek dia marah panggil gemuk..katanya berisi..adik2 dia pun ckp gemuk..pemalas..hehehe..cian my hubby kena kutuk..apapun aku sokong dia...aku akan memastikan perut dia kempis dn kawal cara makan..cara makan dia pun satu hal..cepat dn laju..tak sempat nak mengunyah..terus telan...mana tak buncit..hehehe..selain exercise..dia suke tgk org main main game..hubbyku mmg hantu ps3..aku tak tahu aper yang menariknya main game ni..aku tak nak cube la..takut terpengaruh....


google..exercise


okey kita citer pasal menu dinner tadi..hahaha..menu simple je..cuma aku makan chicken boxing..adik ipar, si syaquif yang buat..dia ni blajar kulinari..tu hbt dlm masakan barat..skrg pun dia sambung master..sem dpn abis la tu..insyaAllah...aku pun tak pandai buat chicken boxing..kira 1 st time la makan chicken boxing....nanti gambar akan menyusur....ibu masak nasi goreng je dgn sambal bilis..syok bila syaquif puji sambal bilis ibu sedap..ye la..warna kehitaman...

macam ni rupe chicken boxing..google juga


okey kita tutup blog dengan citer pasal stuff baby..hehe..tadi aku mintak hubby punyer hs..nak tgk brg baby lagi...ajak pi shopping brg baby..hubby ku asyik dok tanya nak beli apa lagi??kan macam dah lengkap..haah dah lengkap..cuma satu dua barang wajib je yang blom ader..yang lain tu sunat atau kiv dulu la..nak buat macam mana..feel bakal ibu mmg so excited....kalau anak kedua sure bli yang baru gak..geram tgk brg2 ni..hehehehe

No comments: