Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, June 10, 2010

aku kesunyian

apa yang anda faham tentang kesunyian??
sejak aku balik sini, aku sunyi..kdg2 aku rindu sangat kat sana...my hometown..dungun..
kat sana..aku ada ayah..ada mak..dan adik2 serta kakak...

kat sini?????ntahlah..aku rasa makin jauh....
aku tak patut coretkan..tp aku btul kesunyian...meniti malam yang sungguh sunyi..kadang2 laptop ni la tempat aku melepaskan kebosanan, keboringan dan kesunyian..puas buka fb, buka blog..buka blog sana sini....tp akhirnya aku ttp boring...

alangkah bestnya kalau waktu2 indah kembali padaku...
bila ku tatap perutku, sudah membesar baby ibu kat dalam yer..ntah apa dibuatnya..
hari2 aku belai dia..mengaji bersama dia..dgrkan mp4 untuk dia...dia la satu2nya harta yang aku ada di sini..tp kesian...bila dia rancak bergerak..hanya tangan ibu dia je usik...hanya suara ibu je yang kedengaran...kesian anak ibu..nnt ibu manjakan anak ibu..walaupun hanya ibu je yang usap baby, ketahui lah mmg ibu sygkan anak ibu...ibu tak kisah bli macam2 untuk anak ibu..demi anak ibu bahagia dengan kasih sayang ibu...

ibu nantikan anak ibu..semoga anak ibu sihat, sempurna fizikal..jd penghibur ibu...ibu hanya ada anak ibu...ibu dah takde sape2 selain anak ibu dan keluarga ibu di dungun...nanti ibu bli toys untuk anak ibu dengan story book...ibu sayang sangat2 anak ibu..love you my little child..

No comments: