Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, June 17, 2010

kejadian semalam


semalam 16 june 2010 merupakan hari ulang tahun suamiku yang ke 27 tahun..cepat masa berlalu..sudah 27 tahun umur suamiku..tak lama lagi umurku juga akan ke angka 27 tahun...
apa yang ada pada angka andainya bila di akhirat sana masih terkapai-kapai...sedarkah kita dgn umur yang dianugerahkan Allah? makin panjang umur..makin banyak amalan yang patut kita kumpul untuk masuk syurga Allah..bila pkr semua tu..bkn senang nak masuk syurga Allah..tp untuk kita mengejar amalan yang patut dilakukan terasa berat untuk dilaksanakan..apakah yang menyebabkan kita jadi begitu? jawapannya kita sudah lali dengan kehidupan kita yang senang ini...namun kehidupan yang senang ini juga merupakan ujian untuk kita renungkan..sejauh mana kita dekat dengan Yang Maha Pencipta...

sebenarnya..aku teringin sgt untuk celebrate besday suami berdua..tp apakan daya, kami masih menumpang di rumah ibu yang mana agak segan untuk aku buat surprise untuk suami tercinta...aku hanya mampu kasi hadiah coklat cadbury dengan kad je..tp 16 hari lalu suamiku selamat dapat hadiah N97..yang diidam-idamkannya..ntah apa yang menarik tentang hs tu pun aku tak tahu...aku hadiah kan N97 kerana hs sony ericsonnya dah rosak..so aku berjanji akan belikan hs baru untuknya..alhamdulillah..harap-harap kali ini dia dapat jage hs sepenuh hati...

pernah dulu aku suggest kpd suamiku untuk bercuti bersama...pg la mana2 tmpat dia suka..cameron ke, melaka ke, bukit tinggi ke..tp apakan daya belum rezeki kami..agaknya baby dah kuar kot baru la sama2 dpt bercuti.."ibu akan sentiasa sabar untuk bercuti bersama ayah tercinta"...bercuti ni dapat mengeratkan lagi hubungan tu..maklum la tengah hangat bercinta...walaupun kami couple 8 tahun...tp kami still jage hubungan kami masa couple..jrg jupe..dating pun jarang..kalau jupe..mesti kat umah ibu dia...tapi tak selalu...amat jarang skali..aku ingat mahu sambut besday dia di tempat2 peranginan...tp takpe la kiv dulu..ader rezeki..insyaAllah tahun depan bleh try kan!

semalam, suami ku belanje Kenny Rogers...meraikan besdaynya bersama keluarga tercinta..kebtulan...tak sangka bajuku yang ku pakai sama color..betul2 di luar jangkaan..malunya aku bila ibu tegur...akhirnya baby ibu dapat makan KR...tp syg, ibu mana larat makan ayam abis..hehehe..kalau makan juga..bleh mati ibu...cian anak ibu..sejak ibu pregnant..selera ibu takde la besar mana..sama macam b4 pregnant..cuma ibu perasan yang ibu ttp gemuk..huhuhu..

No comments: