Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, June 18, 2010

sedih, nak cry pun ada


makanan oh makanan..lapar ni

hahaha..di kala ini aku keseorangan melayan diri..sedih la..ada peneman..tp tidur..agaknya tak sihat..tp mmg la semua org letih..kadang2 tak tahu nak luahkan kat siapa penderitaan ini..ntah la..perut pun lapar..tp siapa yang kecian kat aku..takpe la..selagi mampu..aku tahan je..tak nak la paksa org...

hari ni siang tadi aku dah bersusah payah masak..tp kami makan dalam pukul 3ptg..masih terlalu awal untuk makan kul 6 ptg..hehehe..still kenyang..namun kelaparan mula memuncak pukul 8.30 mlm td...ketika aku sibuk mengaji...sampai la skrg..aku still lapar...ntah la..

aku mmg rasa kesunyian walaupun dah berumah tangga..ada suami tersayang..tp aku tetap kesunyian...siapakah kawan yang terbaik untuk kita di kala kesunyian? jawapannya TIADA

sebab itu kita kena rajin beribadat kepada Allah kerana Dia tahu apa yang bertahta di hati kita..kat Dia tempat mengadu nasib..kalau mengadu kat org..bukan faham pun..sbb tu macam2 cara kita bleh dekatkan diri kepada yang maha Pencipta..antaranya:-

*mengaji
*qiammulail
*solat sunat rawatib
*usrah


No comments: