Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, June 9, 2010

persiapan baby lagi















hari ini aku telah berjaya meng'order'kan CD untuk my baby..baby pun kena ader CD gak ke?pelik bin ajaib...
CD biar la ku kenalkan..ia adalah cloth diapers..ia merupakan lampin moden yang akan menggantikan pampers...ia merupakan mesra alam..aku mmg nak baby pakai lampin moden sepnuhnya..bukan aper..mmg jimat..cuma awal2 tu rasa berat la gak..tgk apa yang aku list kan di bawah ni...

yg pakej damia tu, mmg rege dia rm 260.00,,

napply liner - rm 29.90

mikrofiber insert - 5 keping = rm65.00
( rm65 x 2 = rm 130.00)

total semua : rm 419.90

bayangkan permulaan..kena kuar hampir 400 ratus lebih..tp berbaloi..aku bli yang multisize..dr lahir sampai ke umur 3 tahun bleh pakai..ada tu bila diajar baby pakai CD ni..cepat dilatih untuk ke tandas..maybe umur dah 2 tahun dah bleh cakap nak kencing and buang air besar... tp nak dpt persetujuan suami mmg payah...ye la dia tak nampak lagi benda tu..so rasa berat juga nak kuarkan duit...hehehe.. tp bayangkan kalau guna pampers:-

1 hari 6 pampers
1 x 6 = 6 ringgit
sebulan => 6 x 30 hari = 180 ringgit
setahun => 180 x 12 bulan = 2160 ringgit
kalau 3 tahun ??? 2160 x 3 = 6480 ringgit...

bukankah jimat tu??? cuma pelaburan 500 ringgit untuk 3 tahun...akhirnya suami ku bersetuju..yahooo..mmg aku sygkan baby ni..syg sgt2..mmg nak buat yang terbaik.... pasal breastpump..aku rasa buat masa ni diabaikan dulu..aku nak guna cara manual..perah guna tangan..jimat kan...cuma aku kena beli storage box je untuk simpan susu..kalau tak nak pun bekas dadih tu pun boleh....ye la aku ni blom keje..suami pun hanya kerani cabut..mmg kena jimat....so apapun aku ttp sygkan suamiku dan baby ini... baju pun aku dh bli secara online..tp cukup la tu..aku kena pikir benda lain...dah stop shopping online....

No comments: