Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, June 11, 2010

shopping brg baby with my mother-in-law

hari ini aku ingin mengupdatekan kisah aku untuk tatapan diblogku..
well hari ni aku telah berjaya hampir 90 peratus membeli barang2 for my cute baby in my belly..hope so..tgh hari tadi mmg dia tendang ibu bagaikan nak bagitau dunia hari ini hari dia..tp skrg agaknya sudah lena..maklum la kaki ibu pun dah sakit..tapak kaki..tak tahu kenapa..harap ayah picit bukan bleh harap..dia je yang kena dipicit..ibu takpe..sakit sorang2..btul tak anak ibu???tp thanks anak ibu memahami..dia diam bila tahu kaki ibunya sakit...anak ibu mmg baik..good boy (alamamak..jantina belum tahu lagi)

pagi2 lagi aku bangun, mandi siapkan diri..ingat tak jadi pg..tp hubby tetiba suruh bersiap..dgn mata yang agak ngantuk..terpaksa lah..tak nak la kecewakan hati ibu..ye la semalam dah bincg2 barang2 baby...so hari ni kena tunaikan
lagipun kat sogo tgh sale sampai 13 june..just left 2days..nasib sempat..semalam ibu bosan pi jln2 kat sogo..apa lagi ibu excited nak tgk barang2 baby..tgk..ibu mertuaku sungguh teruja..apatah lagi..ye la anak dalam perut ni adalah cucu sulung baik di belah family ku atau family suami ku...

nak list ke barang apa yang dibeli??malas la..nnt aku kena buat senarai semak semula, check mana yang tak cukup..tapi lepas ni ringan la skit...hari ni pun rompers yang aku tempah dah dapat..kiut and comel..nnt baby ibu bleh pakai...cuma yang belum ada lagi barut and bedung...kalau baby ibu nak kuar esok pun bleh...hahahaha...apapun aku mmg teruja untuk buat persiapan anak ni...mesti2...first time jadi ibu...

oklah..dah lewat malam..apapun kenangan membeli belah barang baby dgn ibu satu kenangan..pernahkan anda shopping dengan mertua berdua????

No comments: