Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, June 21, 2010

FINALLY


gambar yang di'google' kat the chicken rice shop


tgk title..apa yang kamu semua fikir... smlm dah buat keputusan untuk buat a new spectacles for my hubby.. tetiba aku dengan rasa ringan mahu cr juga di mana cermin mata suamiku itu... hehehe..bayangkan rm 300 macam2 bleh buat..lbh2 lagi kami yang bakal mendapat cahaya mata pertama ini...

so aku cari la tmpt yang dia selalu letak..almari umah bahagian atas..cr atas2 tu mmg tak jupe..
terus aku cari dlm laci..but my hubby cakap..dah cari..tak de..tapi aku degil nak cari gak kat laci tu.. akhirnya aku jupe SIDIA kat laci yang paling susah nak buka..wow!alhamdulillah..save our money..but aku pernah bagitahu.."nanti kalau sayang jupe, belanje kat The Chicken Rice Shop"..huhuhu..kdg2 saje...


pi tie, popiah and pasembor -pandai je bg nama..huhuhu


tp smlm mmg boring..ngadu kat hubby boring, bosan..tp apa la dia bleh buat..last2 dia yang tidur..malam tu aku pi jj bukit tinggi..shopping la benda yang wajib aku rasa ader..maklum la sbg wife..i need to care more about my husband..dr makan, pakaian hingga la kesihatan dia...sambil2 tu aku berjaya juga beli termometer..for my baby..in case if my baby not well..dgn adanya termometer ni bleh la juga check suhu baby nanti..kalau deman..terus bagi ubat pencegah ataupun bawak klinik..ye la baby ni antibodi tak cukup kuat..mudah kena penyakit...lahir2 sihat tp krn kurang peka kita terhadapt kesihatan baby..so baby yang normal jd cacat...but termometer tu aku pun bleh guna, hubby pun bleh guna tp khas untuk baby..."thanks mom buy me a new thermometre"..hihi..


smlm aku bli ubat sore throat untuk suamiku..maklum la bibirnya pecah..nak cakap pun susah..nak makn lagi la susah..pedih..tp awal2 tu mmg geli juga nk letak ubat..even he is my husband..tp aku still geli lagi..then dia suruh aku kali ke-2..mula2 tu tak nak buat..geli..tp krn syg aku buat juga..tanda sayang aku pada suami..then aku beli eye more moist...untuk mata..supaya nnt mata suamiku tidak lagi letih2 mengadu matanya kurang enak..selain itu aku beli ubat vicks untuk hidung....begitu la prihatin diri ini pada suami..kuharap kasih sayangku padanya berpanjangan hingga akhir hayat..nnt aku nak beli 1st aid..senang..semua ubat yang asas ada dalam simpanan dn tak perlu pg klinik lagi...begitu la peranan isteri...

telah 7 bulan usia pernikahan ku..terlalu banyak yang perlu aku pelajari..namun aku ttp berusaha untuk jadi isteri yang terbaik untuk suami..aku terlalu sayangkan dia..aku mengharap rumah tangga kami bahagia sehingga akhir hayat...supaya kami tabah mengharungi ujian rumah tangga tak kira ujian itu hepi atau kesedihan.... dalam rumah tangga suami isteri perlu memainkan peranan masing2...kami pun dalam usaha memahami antara satu sama lain even perkenalan kami hampir 9 tahun namun bukan bermakna kami sudah masak dengan perangai masing2..but i am happy be a wife to my husband, MOHAMAD SYAFIQ YASIN b KAMARUDDIN..i love u so much


pencarian menu di the chicken rice shop..yummy

No comments: