Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, June 22, 2010

2nd Annual Medical Checkup

saje2 letak gambar majalah pa&ma

hari ini aku berjaya pi klinik kesihatan pandamaran..ini kali ke-2 aku buat medical check up kat klinik ni..before this aku balik kg..so buat kat klinik desa padang jambu..apapun semu ok..no need to see a doctor...

sampai je pi anto buku merah kat kaunter..terus duduk sambil menunggu dipanggil utk check up berat and tekanan darah..alhamdulillah..berat naik 1.3 kg..cuak juga..ye la smlm..mkn tosey..tgh2 mlm lak tu..risau jugak kalau berat naik mendadak..maklum la rasa macam dah gemuk badan ni apapun kira okey gak check up hari ni..cuma tunggu lama skit sama ader kat kaunter menunggu n makmal... for my hb..alhamdulillah dah 12 dah naik :-) padahal bukan makan sgt pun ubat yang klinik kasi...check baby's heart pun okey gak...perkembangan yang positif..mudah-mudahan anak ibu sihat..insyaAllah..tp yang best, suami temankan aku..love u, my hubby..arghh b4 forgetting, aku kena cucuk ATT yang ke-2..rasa sengal2 lagi di bahuku..minta suami urut..mcm biasa la..tgk kita cm sihat bukannyer kisah..tp aku harap aku tidak la sakit pinggang macam org lain preggy..ye la bukan senang dapat urutan dr suami tersayang...[suamiku jgn marah pulak]

lepas berkampung di kk pandamaran, aku dibawa oleh my hubby ke bank islam..settlekan my atm card..kena block...huhuhu..alhamdulillah...settle sudah..baik sungguh uncle tu..tp ramai btul org kat bank islam..maklum la nak settle kemasukkan U..mmg ramai la.. then sambil2 tu suamiku terus sentiasa kita nak makan apa..."pizza hut atau the chicken rice shop?"...sejak bila pulak yang aku ckp nak makan pizza hut..ntah2 dia mengidam nak pizza hut...takpe..next month kita makan kat sana..bulan ni mmg banyak aku belanje..agak2nya..3 ribu...huhuhuhu..apa lagi terus kami ke jj bukit tinggi..makan dkt TCRS...sampai kenyang la aku makan nasi ayam..tp ader peristiwa yang telah berlaku..air orange ku tumpah ketika aku menghulurkan garfu kpd my hubby..huhuhu...terbantut niat untuk makan sekejap...tp aku puas la da mkan kat situ....hehehe..thanks hubby melayan kerenah ku...

apapun hari ni majalah kegemaranku sejak preggy ialah majalah pa&ma telah berjaya aku mendapatkannya..bukan sng nak dapat..tp kali pi jj, mst pi kedai buku..tp takde :-(..tp hari ni pun pi sana..cari gak..tp tak jupe..last2 suamiku belek2 di belakang buku lain..jupe..hepinya aku..aku ingin buat koleksi buku pa&ma...


alamak..banyak pulak yang nak dishare..hehehehe..hari ni aku ajak hubby pi kedai baby twins depan jj tu...dgn sakit kepala dia menurut kehendakku...thanks again my hubby..aku intai2 la apa yang bleh aku bli lagi...so aku dapat la grab beberapa brg..
  • mitten and botties
  • baby's nail clipper
  • baby's comb
  • baby's sock.....gmbr update later ya!!itupun kalau still berminat
igt nak bli beberapa pasg baju newborn..tp mahal lak...so tak jadi..kebtulan sebelah tu ade kedai fiffy baby..apa lagi dengan izin suami aku masuk sorang2..nak ajak suami dia sudah penat..cian pulak....terkejut maa!! baju baby harga 3 ringgit..apa lagi..terus gamble amik 5 pasang baju baby..wow!enough shopping baju baby..ini la tabiat mom-to-be...berkorban untuk anak....
nnt en3 lain pulak citer pasal barang baby yang blom bli..tp dh list dalam book...anak ibu dah ader semua kelengkapan..cuma brg mainan blom lagi..nnt ibu shopping brg mainan yer..tunggu scholar ibu masuk dulu..hehehehehe..

sebagai penutupan..nak share selama aku baca buku tntg kekeluargaan, membelanje untuk anak lebih diutamakan daripada sedekah..sbb tu aku sggup berbelanja untuk anak yang dikandung ini..harapan satu je..biarlah dia selamat lahir dgn keadaan fizikal yang sempurna dan diri ini memberi kekuatan untuk aku memelihara anak ini dengan suami tercinta...

No comments: