Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, July 1, 2010

kembali membuka buku Engineering







Can i mange myself to be a good wife, daughter and student? pejam celik..pejam celik..bakal masuk sem 2 on 12th July..hari ni pun dah 1st July..so my holiday become shorter and shorter...next sem, i will take 4 subjects to finish my coursework before doing my thesis for a year..can i survive??yes! i can...oh Allah..i pray 4 u..help me in anything what i will be done in my master..i will taking 12 credit hours before doing the thesis..okey...
sungguh cepat masa berlalu..

hari ni aku telah berjaya settle 2 things yang maybe besar pada diri ini...aku pi bank to settle atm card's problem and pay the credit card!hebat..student pun bleh pakai kredit card yer..actually tak guna pun..apply masa keje dgn politeknik..ye la bz punyer org suruh apply card credit..maklum la dapat gift pun hebat2..ye ke hebat? ye la gift macam jam tgn, torch light dn sbgnya...so skrg bila government dh decide nak kasi charge kpd pengguna kad kredit..so aku pun decide nak terminate je la..pasal card bank islam pulak..dah 2 kali problem..sbb msein tu ader masalah skit..dia punyer mesin slo
w..that's why asyik pin block je..hehehehehe...

lagi seminggu je lagi aku perlu menghabiskan cutiku..hehehe..dan bermula hidupku sbg isteri, bakal ibu dan student dan suami pula akan bertukar status kepada studnt PLK...ntah macam mana rutin hidup kami nnt..tak sabar menanti..ye la kami kena pandai manage..maklum la kami sama2 start kelas pada 12 hb...dgn kelasku bermula 5 hingga 8 mlm..dn kelas hubby yang bermula 6.30 ptg..hahahaha..cabaran yang bakal ku lalui..


before menutup kisah kali ni..nak citer pasal baby.."baby, ibu nak citer pasal baby"....setelah aku tahu jantina apa..aku mula berkira2 untuk mencari nama girl..my hubby ask kenape pilih nama panjang sgt2..ye la nama baby girl...dulu hubbyku nak letak nama baby mst ader nama 'nurul' mcm nama aku..tp aku tak nak..tapi adik2 iparku juga sibuk cr nama girl..nak letak nama yasmin..best gak...tgh pikir lagi..cuma my hubby tak kasi aku beli online lagi..marah dia nanti..hehe..ye la sebagai isteri solehah aku kena la dengar kata dia..isteri mmg kena patuh pada arahan suami...so buat masa ni aku belum lagi beli baju for my baby.."cian anak ibu..belum ada baju menunjukkan anak ibu girl..tunggu sale raye...bleh tahan tak anak ibu?atau kita scan sekali lagi..tgk jantina..kadang2 tu confius gak..."....

No comments: