Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, July 7, 2010

barang baby n ibu belum ready



alamamak..kandungan ku sudah berusia 29 minggu..next week ader medical check up..tersangat laju waktu berjalan...camner la aku tak sedar ni..sdgkan org lain kalau kandungan seusia denganku sudah berkira2 wat packing2 untuk get ready ke hospital..aku???ntah la di mana silapnyer...

dahla, next week aku bakal kembali jadi student..dgn kelas 4 hari pulak tu..dr kul 5 hingga 8 mlm..bila masa nak shopping???..alangkah bagus kalau cik husband sama2 excited untuk membantu isteri shopping barang baby dn juga barang ibunya...kan best...bila tgk list dr blog2 ibu mengandung banyak lagi yang aku tak ready..masyaAllah..macam mana la kalau aku bersalin esok?kelam kabut kot..ye la..perut ni macam tak kembung sgt..ye la..kadg2 ku rasa perut ni kecik je..kdg2 besar...ntah la..banyak yang kecil dr besar..tu macam tak ready nak prepare brg2 baby n ibu..

macam mana aku nak set in my mind..please be ready..dh la pepagi skrg aku cpt letih..macam nak alah masa bulan2 pertama mengandung...agaknya 3 rd trimester macam tu kot...ya Allah, bagi la aku untuk menempuhi kekuatan ini...kalau cakap preparation ..memang dah tawar hati..ye la...my husband nak anak boy..dan naluri hati ini kata..baby ni pun boy...tp bila scan pada usia kandungan..doktor cakap..baby girl..so what suppose i do?kena tunggu scan kali ke -2 pada usia 32 weeks ke?




itu la pasal tak berapa nak excited nak bli barang2 baby lagi..tp bila tgk blog aziyana, macam banyak lagi yang tak beli yer..."cuaknya ibu...anak ibu dalam perut camner??"..ibu rasa kena shopping la ahad ni..ye la sabtu ibu nak pi kelas antenatal...nanti nak list barang apa yang kena dan wajib beli...ni pun tak sure lagi nak letak baby kat mana kalau ader kelas..takkan nak usung ke sana ke mari..baby masih kecil..nak masukkan iium educare..dgr citer kena Q...ramai pulak yang nak masuk iium educare pulak ye..nak hantar kat org, cuak juga..ada kes kena dera budak nanti..suasana sekeliling..tak bleh hantar anak sebarangan..maklum la zaman skrg, budak2 ni mudah terpengaruh...so better anak kat nursery atau mana2 educare...

kalau ikutkan mmg banyak benda yang tak settle..tp takpe..list semula..kalau ikut hati mmg nak pi butik baby kat armcorp mall pj..kat situ ader butik lunatots..bleh tak cloth diapers...tp dkt blog ader yang buat offer..4 cd harga 100 ringgt..rasanyer berbaloi..tp hubby tak kasi..macam mana ni? breastpump blum bli lagi..storage bottle belum lagi...alamamak..aku kena full breastfeeding..tak larat nak abiskan 90 ringgit setin susu formula..aku mesti jadi ibu yang bijak untuk anakku..kena pk balik sama ader nak bli breastpump ke tak...yg penting aku kena bli barang untuk diriku...

okey cakap pasal basuh pakaian baby..aku blom buat lagi..ibu cakap nak tolong basuhkan..hehehe..nasib ader ibu..tp tu la..semua tu blum buat..nanti la aku tanya ibu bla bleh basuh..nak packing dalam beg lagi..tp beg baby, bag ibu belum ader...kenape la aku takde mood ni???why????nanti nak raya..itu pun belum get ready..tema pun tak tahu..takkan kahwin tak raya pulak...tak adil ni even aku bakal beraya di rumah husband dengan perut sarat..hope baby tak kuar lagi...hehehehe...

No comments: