Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Sunday, July 4, 2010

jalan2 ke mid valley


hmpir 3 tahun aku tak pi mid valley..last2 tahun 2007..before back to home at Dungun..hari terakhir aku di universiti Islam Antarabangsa...dan smlm merupakan 1st time aku ke mid valley semula bersama hubby, adik iparku dan dayah..kami ber-4 bertolak kul 11.00 pg..kononnya nak tolak kul 10 tp biasa la janji melayu...mula2 ingat tak nak pg dah..ye la badan rasa letih pulak..tak bermaya..hahaha..tp sbb dah lama tak pi..kuatkan smgt..:-)

kami sampai di sana hampir 12 t/hari..sampai kat sana..hairan la jugak..naper la semua org dok makan..rupanya mmg dah t/hari..aku ni mmg dah kenyang..maklum la b4 bertolak kami dh breakfast dulu...

masa sampai je, my hubby teringin nak pi yang lelongan maybank tp rupa2nyer lmt lagi..8 of july..hehehe..ciannyer..tp kebtulan kad mid valley exhibition centre ader pameran pengantin, so kami masuk la..bukan aper..b4 kahwin tak berkesempatan..so dpt la tgk apa yang ader kt dlm tu..sempatla juga makan..ader food testing..hehehe..tp bukan niat kami nak makan free tau..

then dalam kul 2lbh kami pula kat pizza hut..aku makan spagetti manakala my hubby makan pizza hut..yang lagi 2 org tu dah makan..sbb diaorg lapar sgt..so takleh tunggu..takpe la..aku gi mph b4 makan tu..tu lambat..lagipun perut blom lapar..sempat la bli buku kat mph..satu untuk baby..lagi 2 untuk aku..hahaha...suke buat koleksi...tp mmg banyak buku berkenan..rambang mata...ader member's card day..off 20% but aku blom ready nak jadi ahli lagi...huhuhu..nnt la aku jadi ahli..aku ni giler buku...lbh2 lagi buku berbentuk ilmiah...


sambil2 jln tu..aku singgah butik baby..mahal sungguh brg2 kat butik anak2 ni..tapi takpe la just usha2 je..singgah juga dia jusco...banyak juga barang2 yang bleh dikatakan murah untuk stroller, play pan dan sewaktu dengannya..cuma baju tak banyak choice..takpe la hubby kata scan kali ke-2..kalau girl baru shopping sakan...

so nampaknya kena tunggu lagi..apapun aku cukup penat sgt berjalan2 di mid valley..aku singgah juga kedai buah..wah!mahal giler..ader ke longan sekilo 16 ringgit..plg mahal pun 6 ringgit...tp kalau dah mengidam..bli ajer..oklah..stop dulu

No comments: