Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, July 28, 2010

aku demam


citer ni aku kena tulis..hahaha
as my memory ketika my pregnancy is 32 weeks..

nak dijadikan kisah, aku batuk n selsema sejak last sunday..but wat2 ignore je..malas nak take care more..maklum la aku ni demam kejap..then baik la..tp berpanjangan..tp pagi isnin sempat la mu hubby suapkan ubat batuk tu..eii..dh lama tak makan ubat batuk ni...pelik rasanya..

nak dijadikan aku demam...semalam..seperti selasa last 2 weeks, aku mcm biasa kena buat medical check up...tp smlm dlm sejarah..my book ditanda dengan dgn pen merah..hahaha..mmg ader something wrong la kan...berat terlebih 700 gram even selama ni berat naik ciput je..so disebabkan brt naik..nak tak nak, hari jumaat ni kena la minum air gula..waduh..tak dpt bayangkan sukarnya minum air gula...kami baru cdg nak balik trg hari jumaat tu..takpe..rancangan kena follow the schedule..

ni citer pasal demam..aku tetiba rasa tak sdp badan sejak aku pi amc smlm..doctor tak tanya ke aku sihat atau tak..masa check perut pun..nurse suruh aku diri je..sdgkan org lain duduk..maklum la slma ni aku punya buku pink clear je...so aku malas nak tanya banyak..dah la air kencing kotor..then doc suruh wat kali ke-2..buat la..alhamdulillah negatif...

berbalik citer demam..aku pi la naik komuter..dlam menunggu komuter yang semmgnya selalu lewat..membuatkan aku makin tak keruan..mmg aku menangis..hidung ku terus2an kuar air hingus..dlam tu, aku sempat sms husband ckp kena tunggu komuter lagi setengah jam..waduh masak untuk aku menunggu..then tetiba i got sms..ingatkan my hubby reply my msg..rupenya my classmate msg told me that class robotics cancel..alhamdulillah..terus call hubby..tp masa tu komuter br je sampai..dengan longlai aku berpatah balik ke kereta...

sampai umah..aku terus rehatkan badan..dalam tu aku sempat msg husband..cakp kat dia..nanti kalau tak reda selsema..suruh bawa pi klinik..mmg rasa macam pelik sgt badan...aku sampai teruskan rehatkan badan..sampai suami balik..terus check my body..dia cakap aku demam...
lepas usai solat asar, suami bawa ke klinik alia..charge 38 ringgit....mmg suhu badanku tinggi 38 darjah celcius....balik klinik..makan..tapi selera tak besar..ciput je..makan ubat then tdo..masa nak tdo suami suruh selimut tanpa kipas..aduih sungguh tak selesa..dlm kul 10 lbh..aku merayu ckp kat hubby tak tahan..last2 dia buka kipas...then aku tertidur...tp aku mimpi macam2...sehingga suhu badanku kembali panas..sedangkan mlm tu dh kebah...

suami cukup risau then dia bawa aku pi htar, aku malas nak pi..tp dia risaukan aku n baby..nak tak nak aku pi la..check suhu..mmg 38 suhu ku..dpatkan ubat..bila balik, kena marah kat suami..maklum la suami selalu tension jage aku yang degil ni..dah la aku muntah...masa tu la baru la suami ku faham..dia tak paksa aku tidur dlm suasana panas lagi...masa muntah tu hanya Allah je tau bertapa sakitnya aku...tp itu la dugaan aku..suamiku sggup tak pi keje semata2 nak jage aku..i know he love me so much and i love him too..aku pulak dpt mc..hari ni aku ader kelas dr. momoh..tp suami tak izinkan aku pi..so kena la dgr ckp dia...tp suamiku btul2 jage aku..sggup buat milo kali ke-2 bila 1st milo ader susu..tak nak milo susu nak milo kosong..suapkan aku roti..skrg demamku dah kebah..jangan demam lagi sudah..tak larat..

semoga aku kuat untuk hadapi sem ni..ameen

No comments: