Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, July 16, 2010

kehidupan ku berubah


SubhanaAllah~sungguh indah ciptaMu

entry kali ni nak citer kehidupan sejak aku kembali jadi student yang ala2 ibu pregnant..what do you mean by 'ala2 ibu pregnant'??? gerak2 pulak baby kesayangan ibu yer..cam tahu je kita ckp pasal dia...dah 3 hari aku buat kiraan gerakkan baby..alhamdulillah..belum kul 9 mlm..dah cukup 10 kali..

ni nak citer pasal perubahan jadual atau rutin harian ku...aku telah kembali ke uia dan sudah melepasi 1 minggu..so tinggal lagi 13 minggu..but my baby pun tinggal lagi 10 minggu nak kuar..perutku dah mula nampak..aku mengharap baby yang lahir ini sihat dan cukup fizikalnya..


okey before citer my life, why not share pasal annual medical check up minggu lepas..yang aku pi hari selasa..pg kul 8.30 balik 12.30..bertapa lamanya aku di KK Pandamaran sehingga sakit punggungku..petang tu pi uia naik komuter..1st time naik sejak pregnant ni..geram jugak aku naik koc perempuan..tp ader pak cik2 yang masuk koc perempuan..tak rasa malu ke? dah nak wat camner kalau ktm telah mengutamakan wanita..tp yang fed up..bila komuter no air cond..sabar je...

okey, citer pasal AMC la yer..melaluk citer lain pulak
alhamdulillah..berat ku naik 1 kg lg..HB pulak tak check..sbb tak sampai sebulan..air kencing semua normal..baby gerak..tinggi rahim pun 30cm..jntung baby ok..so next AMC ialah 27.Julai.2010..that's mean lagi 2 minggu..ketika usia kandungan ku 32 minggu..cptnya..masih terbayang2 alahan pada minggu ke-5 hingga minggu ke-15..lebih kurang la...hari tu jupe doc check peparu..semua condition in good..tp hari ni terkejut..perut ku dah nampak..camner nak hadapi lagi 10 weeks..more weeks need to go..ni pun rasa mengah2..jln pun dah takleh laju..maklum la mak buyung :-p...nak tunduk ambil brg pun dah tak leh..sakit perut..huhu..itu la manisnya bila dapt pregnant..cuma harap anak ibu tak meragam sepanjang ibu study sem ini..

okey kembali kepada title..hidupku btul2 berubah..semua sedia maklum..aku terpaksa bangun seawal 5.30 pg..untuk bersiap2 mengikuti suami pi keje jam 6.20 pg..kemudian lepak di ofis suami ku..buat masa ni..keje lepak la dulu..br 1st week..no assgnment..no..no..i have an assignment from dr. momoh...assgn DCS- digital control system..tp no book, so my junior dah pinjam buku dgn dr.momoh..tunggu nak fotostat je...nak bli tak sure ada tak lagi kat kedai..maklum la 2nd edition...buat masa ni jadual aku still maintain..from 5 pm to 8 pm..so that's mean tp2 malam aku balik malam la..apa nak buat..demi segulung ijazah..kena la bersusah2 dahulu..then baru la bleh senang..nasib dianugerahkan suami yang sanggup berkorban..yang tukar hanya la kelas dr. momoh from 3 pm to 6.30 pm..ada break for Asar prayer..30 minutes..apapun kira ok la..drpd abis kul 8.30 mlm..


aku pun kena share jadual dgn husband maklum la husband pun student gak..student PLK di Uitm..itu la masalah kan..sorang di timur sorg di barat..my hubby kelas hari rabu, khamis and jumaat..hari rabu n khamis tu start kul 6.30ptg..nak tak nak..my hubby kena la balik klang dulu selepas bergegas hantar aku ke UIA..manakala hari jumaat 8 hingga 10mlm..itu la pengorbanan kami..di harap anak-anak kami memahami keperitan kami..maknanya kalau kelas pada hari rabu n khamis..nak tak aku kena la berdikari skit..naik bas from uia..bas no 91 and naik komuter kat bank negara..turun padang jawa..huhuhu..takpe la...tp aku bengang la juga naik bas ni..pak cik ni sesuka hati bawa bas..tak tahu ke yang aku ni pregnant??mmg tak tahu..maklum la perut bukan nampak sgt..rasa sakit2 badan bila turun bas..begitu juga naik komuter..sakit2 punggung..takpe la..kejap je penderitaan ni..just untuk 14 minggu je..so tinggal lagi 13 minggu..

semalam b4 pulang, sempat la sembang dgn jazlan..dia ask aku whether aku dah anto prposal belum ke PG centre???almamak!!kena hantar proposal pulak..dah subject smlm mcm scary even takde final..aku amik subject research methodology..seolah2 subject ni aku btul2 kena wat research..sabo je la..so pg2 tadi aku sempat la survey tajuk yang sesuai nak dijadikan my research proposal..tajuk apa yang sesuai yang berkaitan dengan control system ya!!!dlm fikiran ni macam2..tp kalau tak write down..sure lupe...so aku kena jupe lecturer minggu depan..untuk membantu diri yang lemah ini..jazlan pun ckp..pi je bilik lecturer..sembang and discuss the topic..and write down the research proposal and submit to PG centre...tak semsti 1st research terus accept..sbb tajuk ni bergantung pada hal semasa and course..kalau takde kaitan mst reject punye..bila dah diterima baru la PG centre akan daftar subject thesis sem dpn..itu la aku faham..takpe la..aku try do the best...

okey..itu la kehidupan aku yang bakal berubah..kuar tak nampak matahri balik pun tak nampak matahri..semoga Allah bagi kekuatan pada diri yang lemah ini..buat suami tersayang..terima kasih atas pengorbananmu..mudah-mudahan abg tak lupe bila kita dah berjaya nanti..InsyaAllah..




kehijauan yang mendamaikan

No comments: