Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, July 2, 2010

citer sana sini

hari2 aku ttp macam ni..bangun..basuh baju..dok depan tenet..everyday i do the same job..
tetiba hati ini
rindu pada keluarga di dungun..apa mereka tgh buat ya!rindu kah mereka padaku??memandangkan aku punya cuti lagi seminggu untuk kembali semula ke kelas..wow!dulu rasa lama..tp skrg dah rasa malas mahu kembali ke university..most 3 months cuti2 malaysia..hehehe..betul ke cuti2 malaysia?? oh tidak!! aku hanya menghabiskan masa cuti di rumah mak ku di dungun dan di rumah ibu di klang..tiada cuti2 malaysia..maklum la husband ku tidak cuti..dia kena keje..so nak tak nak aku terpaksa la lepak sorg2 kat umah..opss dengan baby dlm perut...


a
ku tak pernah citer pasal baby..tp tika aku menulis blog ini, babyku aktif dengan aksinya..kadang2 aku rasa tak pernah berhenti..kalu aku kejut malam pun..dia still aktif bergerak.."baby ibu tak tidur ke?..jgn la camtu..nnt baby tak sihat"..mmg sejak kebelakangan ini baby mmg aktif bergerak..sometimes aku rasa dia seolah2 belajar berenang..camner la baby berenang dalam perut ibu yer..ruang tak besar pun..ye la perut ku nampak kecil tp aku rasa diriku dah gemuk..huhuhu..hari2 dok ngadu kat hubby..apa dia kata..baguih la..nampak skit pregnant tu...kadg2 bila terpandang perut org bulat, rasa nak camtu gak..tp malu pulak..tak nak gemuk2...

bila kat umah ibu ni..aku jadi malas skit..ye ker?dulu..masa umah mak..aku ajarkan baby dengan abjad..aku akan kaitkan gambar dgn pencipta -Allah..tp kat sini, bila aku ingat, aku ajar la..aku letak buku nombor atas perut..then aku ajarkan dia..mudah2an bila kuar anak aku seorg genius..baik dlm pendidikan agama mahupun duniawi...itu la harapan aku yang mengandungkan baby ini...nak ckp letih mengandung takde la sgt..cuma bila time makan sampai kenyang itu yang buat aku tak larat..hahaha..mmg dah tak leh makan sampai kenyang..nabi pun sabda "makan sebelum lapar berhenti sebelum kenyang"..hahaha..kadg2 slalu tanya baby.."baby tak makan ke ibu makan tadi..ibu tak larat ni..tolong la telan sekali"...


semalam tanya hubby.."bila nak shopping barang sayang pulak?..dibuatnya syg bersalin awal c...ye la, untuk diri ni belum bli apa2 even stoking tebal..nak pakai product apa pun tak tahu...sama ada produk org kampung atau nona roguy atan leesa formula ..tp macam nak try produk org kampung je..murah..mmg murah nak dibandingkan yang lain

No comments: