Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, July 8, 2010

akhirnya GERMANY pulak yang tumbang


k

entry kali ni citer pasal bola la dulu ya!!world cup 2010 sudah samapi di kemuncak...dah kini sudah diketahui siapa yang bakal mewarnai world cup edisi final...opss sudah tentu BELANDA vs SPAIN..now..i choose Belanda pulak..so kena pakai jersey orange la..




cakap pasal bola, aku minat bola since 1998..masa france jadi tuan rumah and berjaya rangkul kejuaraan..sejak tahun 98 aku mmg giler pasal bola n sports..like swimming, squasy, gymnastik dan sbgainya...ye la masa tu Malaysia pun jadi tuan rumah Commonwealth Games...kalau football tempatan..aku giler sama pasukan red Giants..hehehe..kalau English Premier mmg aku minat MU..


okey citer pasal match antara Germany and Spain..al-konon aku and husband mahu sama2 menyaksikan match yang ke-62..tp aku smlm 12 lebih baru tdo..nak bangun kul 2.30 pagi..of course amat berat..maklum la..tidur br sejam lbh..nak bangun..hubbyku dah masuk tdo awal..dalam kul 10 lbh dia dah tdo..aku blom ngantok..so difficult to sleep early...tp aku ttp kunci jam..2.15pg...


mmg jam berbunyi, tp masa tu aku rasa berat sgt kepale ni..pening2..suami aku bangun dlm 2.27 pg setelah bunyi bising di luar sana..ye la SIL dah beria2 nak layan bola kat kedai mamak...so suami aku kejutkan aku tanya nak pi tgk bola tak..aku buat muka malas..pastu tanya kali ke-2..aku kecian kat hubby..kot2 dia mmg nak pi tgk..tp aku pkr..nnt sakit badan mcm mana..so aku bagitahu tak nak la tgk..pening..so dia pun bagi tahu kat SIL yang dia tak nak tgk..cian kat dia pun takde..dia ckp dah "syg tak nak pg, tak pyah pg..hehehe..syg btul dia kat aku"..rasa bersalah juga..aku cakap la..kita tak match ni..nnt germany kalah..dia wat tak kisah je...so aku teruskan tidur ku...hehehehe..hilang mood nak tgk bola..my hubby bangun kul 5 pg terus on laptop..nak tahu result...sudah diduga..germany kalah..sbb aku mimpi jerman mng..so mst sblknya..takpe la..jerman kalah..aku sokong belanda pulak..my hubby pun sokong jerman..cuma SIL je yang sokong Spain..takpe la takde luck Germany nak masuk final...


okey..stop talking about WC..now nak citer skit pasal aku beria-ia nak beli broadband..macam nak bli braodband celcom je..maklum la kelas dah nak start..senang bila ader broadband..bleh research or buat apa2 keje...dulu hubby beria nak pakai broadband digi, tp masa pi midvalley, per month dh kena bayar 100 lebih..kalau celcom sekali dgn moderm bleh tahan juga..68 ringgit per month..so better celcom je..digi ader yang 68 per month tapi tak termasuk moderm..ohh kena bli asing..payah la camtu...okey..wait and see...




sambil2 berfesbuk, aku buka la blog sana sini..macam2 la aku jupe..tapi skrg aku rasa macam nak bli CD-cloth diapers..macam mana nak pujuk husband ni..ye la..CD ni ader yang murah...in the same time, aku pun tgh cari storage bottle nak isi susu yang diperah..so banyak la gak aku jupe..harga berpatutan..ye la masa pi mid valley hari tu, storage bottle 66 ringgit, compare dgn online cuma 39 ringgit..tp ader yang murah..29.90...mmg cekik drh juga harga storage bottle yang mahal kat mid valley...pasal breastpump..ingat nak bli yang manual je dulu..bla situasi okey..br bleh yang electrical..ye la..risau juga..bli mahal2 tapi tak guna..means tak guna ak breastpump ke surau semata2 nak perahkan susu...pasal cooler bag..aku dah yang walls tu..rasa bleh simpan kat situ buat sementara..cuma kena bli ais la kot...sangat..so why not guna manual dulu..kalau manual pun bleh hasilkan susu banyak...so tak payah membazir bli yang electrical..cuma kelebihan yang electrical ni..jimat masa..ye la masa aku keje dulu, ader sorg kakak..mmg ibu mithali la..tp2 hari baw






after praying zohor, aku membaringkan diri sambil mengaji..wow dah masuk juzuk 30..bleh la khatam tak lama lagi...alhamdulillah..3months nak abis mengaji ni...ketika aku mengaji, babyku buat aksi yang sungguh menakutkan..aku rasa dia buat aksi gymnastik..melentuk tubuhnya..btul ke?ntah la tak pasti..dah habis mengaji..aku ajak dia sembang2..aku tanya "baby ibu ni girl ke boy?kalau boy tendang perut ibu..tapi dia tak respon sampai kiraan 5..tp bila cakap baby ni girl, dia bagi reaksi..dia kick my belly..hehehe..hebatnya baby ibu..perempuan yer"..ibu pun dok mencari nama baby yang paling cun..hehehe...hope baby ibu ni bakal jadi anak yang solehah..insyaAllah"...tp baby ni mmg aktif...kalau semlm aku tak dpt tgk match jerman lwn spain..baby pulak yang dok kick sana sini..mmg tak tdo baby ibu..asyik bergerak..dah la kick yang kuat lak tu...tak sabar nak tunggu my little baby kuar yer....

No comments: