Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, October 22, 2009

kesabaran maksima

okey kelmarin merupakan hari kegembiraan ku setelah banyak tugasan ku settle..
namun semalam aku diuji dengan kesabaran dan ketenangan ku..pen drive yang mak punye hilang..
mula2 aku pikir ala..benda kecil je..tp tak pe la..dah nak hilang..tp one i think more, baru ku ingat markah budak aku ader dalam tu...tp dengan tenang aku bersabar..itu la muthmainnah..tenang menghadapi dugaan Mu

pagi2 aku...after datang ofis aku pi makan..setelah itu aku settle la skit my job..ingat nak buat keje la..fb tu sambil2 je..dan alhamdulillah..pb budak2 aku siap..cuma yang markah test takde dalam simpanan aku..maklum la dah abis tanda terus key in..hari ini aku ingat nak buat balik assgnment..tanda..bukan aper..takut banyak pulak kerja..


tgk2 rancangan mengajar..minggu depan ader assignment and quiz..
so i need to ready do all my work..minggu depan2 lagi ader test 2...
aku try buat soalan simple2 kat budak2 nie..cuma my mood nak buat kerja tu takde la..maklum la all note in my pen drive..cuma back up dalam laptop..skrg aku jarang guna laptop pasal adapter aku dah kena curik...sedihnya aku...
takpe setiap yang aku alami mesti ader ujianNya..

okey...selamat bekerja muthmainnah

No comments: