Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, January 25, 2011

kehidupan ku kini

kehidupan aku kini??wow!banyak ke berubah???sejak bila aku berhijrah ni...
takde apa nak citer sebenarnya..apapun hidup aku skrg mmg bz..kadang cam terkejar dengan waktu yang ada sekarang?cukup ke waktu itu??ya cukup tapi masa berlalu begitu cepat..

okey..kalau mak aku baca sure dia hepi dengan aku skrg ni..pasal lak yer? aku dah kembali macam dulu..
'mak, anak mak dah ikut usrah'..sudah 3 kali pertemuan usrah ku ini..alhamdulillah..sebenarnya my mom dah kasi my phone kat akhwat pj ni..so aku usrah area pj..

now jom kenal siapa ahli usrah ku

1st: mestilah naqibah aku..atau lebih dikenali sbg ketua..kak normah aka dr normah..keje kat hosp serdang..pkr bius..sedang preggy anak ke-5..baru bertukar dr hospt muar..tp kak normah org kl..anak perempuan sorg je..

2nd: kak ina atau nama penuh salina..seorg guru ustazah di sek men taman datuk harun, pj..seorg ibu yang rajin memasak..anak pun 4..ada master..grad dr um..pernah belajar kik @ kisas..suami keje lecturer um

3: aku la aka puan nurul (kuaw2) seorg ibu yang anaknya nama sofiya..seorg ibu yang kena amik master..ye la nak keje uitm..suami keje dbkl..skit je la pasal aku

4. kak ainil: ibu kepada 3 anak..chumel2 anaknya..maryam, hannah dan hassan..surirumah tangga..pun belajar kik@kisas..sambung degree mechanical kat imperial college, london..ayah org putih...seorg yang amik berat pendidikan anak2 dan cr hidup islam

5. amal - x student uia dlm bidang arch..blom keje..ayah president aqsa syariff selangor..anak ke 5 dr 7 beradik..lagi UK...

6. adawiyah - org banting tp kg terengganu..student uia gak..bekas la..keje arch kat company cina..stay kat university tower...

7..mazilah keje engineer dan suami accountant..

ok cukup dulu taaruf pasal group usrah aku..so now focus in my topic..kehidupan aku sudah berubah..mmg bz..balik uia..masak..basuh baju..mmg balik umah tak rehat..terus wat keje umah..nasib sofiya dok umah bs..kalau tak penat giler nak urus rumah ni..padahal umah kecik tu...then follow husband..husband anto pi usrah..opss lupe lak nak bagitahu..usrah aku kat little azhar..dkt ngan uia matrik..masa mula bagitahu almat..aku google la kan..ya Allah..jauhnya..macam mana ni..nak ckp husband lagi..ntah dia kasi ke tidak..alhamdulillah dia bagi akhirnya..

gambar sekadar hiasan

usrah abis kul 10.30 mlm..sure la sampai umah 11 lbh kan..balik2 terus wat keje umah..simpan baju sofiya utk dibawa ke umah bs..urus ebm..jemur baju..lipat baju dan segala bagai..tp aku bangga dapat buat tu semua..keje seorg isteri dan ibu...dah siap semua br bleh main dengan sofiya yasmin

No comments: