Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, February 7, 2011

cuti sakan

agak lama blog ini tidak diupdate yer..huhu..hilang la citer suke duka aku nampaknya..teringat pulak tugas malaikat yer..yang patut dan taat pada perintah Allah..inikan kite manusia asyik alpa dengan kehidupan dan sentiasa mencari alasan untuk melepaskan diri..

kenape aku mulakan mukhadimmah tu??sbbnya aku terlalu lalai untuk mencatatkan apa2 diblogku..sedangkan banyak peristiwa or event yang bleh dijadikan semangat untuk memajukan diri ini..sungguh..aku alpa dengan masa..lalai sungguh..

okey sekadar tazkirah untuk diri yang terlalu lemah ini..actually hari ni genap my princess umur 5 bulan..wow! next month dah separuh tahun..nak tahu perkembangan baby sofiya??? dah jatuh 3 kali..hahaha..aku yang lalai atau my puteri yang buas..means nakal..kali kedua jatuh kat umah mak aku..dan kali ketiga pagi tadi..kedua tu jatuh tu ada kesan..ada darah kat bawah mata dia..nasib baik..kalau kena mata camner yer..buta la sofiya kan!!ini la gara2 ibu ayah tdo lepas subuh..baby letak tepi lak tu..aku ingatkan selamat..sbb luas..tp rupe2nya dia golek2..kemudian jatuh..nangis la gak..tp biasa je...

yang pagi tadi jatuh...nasib jatuh ada toto..jatuh dr sofa gelap umah ku..aku letak dia sbb nak kemas tempat tdo..tgk2 dah jatuh..huih..buas sungguh sofiya..skrg sofiya dah nampak gemuk..tangan, kaki dan muka dah berketul2..ntah berapa la berat dia kan..10 feb ni nak timbang 5 bulan..inject sekali..huhuhu..anakku yang aku sayang...semua org dah geram sbb dia dah gemuk...

okey..nak citer la gak..aku balik umah kat dungun..my parents kat sana..balik sejak hari ahad lagi..hingga sabtu..tup-tup jammed masa balik..sabar la jer dengan malaysia ni...tapi apa yang aku buat kat sana???hahaha..nothing..research langsung tak sentuh..kalu dr s tahu mampuih aku..mesti dia kata aku malas..tp mmg malas pun..blom ada semangat lagi..ya Allah, permudahkan my research ini...tolong la ya Allah..

tapi masa berlalu begitu cepat..rasanya tak cukup seminggu balik sana..perlukan lebih lagi waktu..my hubby pun cuti 2 hari untuk berada seminggu di sana...apa aktiviti kami di sana???
jom saya listkan

isnin: pergi iftar kat sek al amin..ada tazkirah skit pasal saudara kita yang berada di mesir..tp aku tak puasa pun..hehehe

selasa: pi tgk baby shee..asmaa; namanya..shee citer 12 jam menahan sakit..lahir kat kuala terengganu..klinik keluarga..bukan hospital yang sokong susu ibu..sbb dia dpt sponsor susu formula..so kena promote

rabu: pi mana? pi beli hadiah tupperware..hehehe..untuk majlis sue..surniza hilmin..pi sura baby gate..konon nak beli baby carrier atau car baby seat..tak berkenan..cancel..dah tak nak beli

khamis: pi kenduri sue kat kemaman.kerteh la..petang balik umah nenek kat setiu..jupe fai, kak zurina, kak farid n kak aishah dan juga jurugambar..eno

jumaat: balik dr umah tok pi kelantan..pi kenduri kawan kinah..jupe bf kinah..si erie..dah petang tau..makan kat balai besar..tempat tom yam sedap..kata suamiku..

sabtu: pi kenduri anak cikgu aku..teacher rusohati..si lia kahwin..petang balik kl..singgah kuantan anto ikin ke terminal makmur sbb tiket bas dah habis..sampai kl kul 10 lebih tapi solat jamak kat masjid negara..gara2 semua masjid tutup lepas isyak..tak berhenti kat poerhentian pasal penuh..huhuhuhu

ahad: lepak sambil beli brg dapur..huhuhu..habis duit btul kan..baru awal bulan..dah nazak...

mana time buat research???takde..hebat tak...

itu la cuti kami bertiga...yang penting kami enjoy..okey no gambar la entry ni...

No comments: