Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, February 11, 2011

aku sudah boleh gembira

wow! sungguh hepi aku di kala ini..apa tdknya..aku br je pump susu untuk my princess..alhamdulillah..pagi ni aku pump dpt satu belah 3.5 oz lagi sebelah 2. oz..total = 5.5 oz...


sebenarnya dah dah 2 hari aku rasa sedih..ye la pump..payah nak dpt banyak tu..paling banyak 40 ml..maybe 1.3 oz agaknya..sedih tau bila susu merundum..1st  nak bagitahu la..susu aku ni mmg tak meriah..tp cukup untuk si manjaku..alhamdulillah..masa susu aku 2 hari merundum tu..aku dah cuak..mampukah aku susukan my manja sampai 6 bulan..lagi beberapa hari je nak genap  6 bulan..kalau kat KIM..nak dpt diploma...


aku tak tahu kenape susu aku mula merundum..actually masa cuti chinese new year aku tak pump..antara alasan yang bleh diberikan di sini ialah:-


1) aku balik kg..malas nak susah nak wat susu beku..nnt kena bli tong ikan dan segala bagai
2) peti ais umah mak pun bukan basar mana
3) tak tahu bila nak pump..maklum la blk kg..mst nak jalan2..no time to think nak pump


apapun my sofiya mmg asyik nenen..tp takde la sampai 24 hours...tp bila aku balik sini..ahad start balik mengepam..ok je..but start hari rabu n khamsi down sgt susu..smlm aku dpt kumpul tak sampai 10 oz walaupun 4 kali pumping...nasib ada susu yang dijadikan stok...susu yang dijadikan susu stok tak banyak pun..kalau aku kena kursus..sure kena bawah si kecil comelku ini...setakat ni..dlm 115 oz saje aku punye stok..aku tak nak sgt buat stok susu ni..nnt tak muat nak simpan mana yer?? nak beli DF kena fikir fulus lagi..adui..dunia sekarang wang 50 ringgit apa la yang dapat dibeli...


okey..kalau org lain ada macam2 milk booster..aku lak.sampai leni tak tahu apa milk booster..shaklee pun dah stok..tgh dok berkira2 nak beli..maklum la semua tu melibatkan duit..alamak sengkeh sangatkan aku??ntah la..buka kedekut pd diri ini tapi masih fail dlm pengurusan harta..bulan lepas kewangan aku dah jatuh 2000 lebih sebulan aku belanja..aduih..so aku kena balancekan semula kewangan aku...


cuma apa yang di KIM ckp untuk ibu..aku try..kalau tak menjadi..aku tak salah diri ini..yang penting aku usaha..dan yang penting aku berdoa kepada Allah supaya mengurniakan rezeki yang murah kpd sofiya..aku dr skrg ckp pada diri ini say no to susu formula..no solid food b4 6 bulan..sbb tu aku bulan ajar sofiya makan..tunggu 6 bulan..br ajar..ni sibuk cr resepi untuk my sofiya...

No comments: