Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, February 28, 2011

hujung minggu aku

actually there are a lot of stories in my mind and need to share in my blog..but yang mana nak focus 1st??
oklah first kena pi citer hari sabtu...hujung minggu yang bz..konon la kot..


hari sabtu aku bersama suami tersayang pi SOGO..maklum la ader wholesale..apa yang aku beli..tadaaa..opss silap la..no picture la..actually pi sogo kononnya nak beli bottle bum bee storage tu..maklum la beli 1 box percuma 1 box..tp takde rezeki..rupanya1 ada hamba Allah kat KIM yang dah beli sampai 10 kotak..so free lagi 10 kotak..wat bisnes ke atau simpan stok susu..wallahualam..so aku pun beli la 4 pasang baju sofiya..maklum la baju yang ada kecik2 je..so kali ni aku beli saiz M..dulu saiz S..so awal lain hingga sekarang baju sofiya hanya saiz new born hingga 6 bulan..ada yang 3 bulan..bagus2..kemudian aku beli beg yang harga 400 ratus tp diskaun 119 ringgit je...bestnya lepas ni bleh melancong..Cuti2 Malaysia...tp nak dijadikan citer my handbag pulak putus..tau2 aje aku nak shopping..so terpaksa la beli handbag baru..handbag yang dulu hadiah hantaran dr suami aku..tp aku tak lupe gak beli sandle maklum la kasut aku yang beli dulu putus..hehehehe..sedih la...nasib aku jupe sandle murah..so tak perlu sepatu mahal2..ok..


balik dr SOGO aku singgah umah aku b4 balik umah ibu..sofiya dok ngan uwan nya..maklum la sofiya cucu sulung dikedua-dua belah..so mmg excited skit mereka mahu main dengan sofiya...tu dia jadi manja sangat sekarang..asyik nak cry je tapi dpn behave..pandai jage air muka mak ayah dia..hehehehe


tp kali ni balik umah ibu aku dikejutkan sesuatu yang tak diduga...yang berlaku kat atas mak cik suami aku..kecian pulak..benda yang tak diduga berlaku..suami mak cik suami aku kahwin lagi..aku bukan tak suke poligami..tp cermin la diri adakah layakpara suami di luar sana untuk berkahwin lagi...kalau asyik si isteri yang kuar duit..means bayar umah, bayar keter, anak pun isteri yang urus..boleh dikatakan duit tu si isteri yang sponsor..adakah patut suami berkahwin lbh dr satu kalau dengan 1 perkahwinan tak mampu nak handle terutama bab duit, dengan kerja tak tetap..boleh ke atau tidak? lagi satu aku pun tak suke lelaki yang nak kahwin lagi satu tak bagitahu isterinya..aku pun ada citer yang pak cik ni kahwin lagi satu tp tak bagitahu sape2 even kami yang satu jemaah pun tak tahu..sadis sungguh citer pak cik ni hingga isteri pertama mahu mintak fasakh...macam2 dunia ni..ramai lelaki mahu ikut sunnah nabi bab poligami tapi tgk la cara hidup rasulullah..dia berpologami setelah kematian siti khadijah..so kepada lelaki yang ingin berpoligami..teliti la camner poligami rasulullah..kenapa nabi berpoligami..bukan kerana nafsu tapi kerana islam..


kena stop la..sofiya dah menangis..mahu manja2 lagi

No comments: