Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, January 24, 2011

peringatan untuk diri ini

dah lama rasa btul tak update citer terkini..asyik dok main fb..doing research???skit je  kot..banyak habiskan masa tak berfaedah...

org lain dok citer pasal perkembangan baby..aku..jrg skit nak citer pasal baby..ye la takut ader org kat luar sana jeles pulak..ye la ramai yang kat luar sana dah kawin 5-6 tahun masih blom ada anak..sdgkan aku usia perkahwinan baru setahun dah ader baby..rezeki..alhamdulillah

apapun nak citer la skit perkembangan sofiya..mudah2an 1 hari dia baca blog aku..andainya aku tak hidup panjang..dia boleh refer kisah dia kat blog ni...actually dah 2malam dia asyik nak menangis je..dah nenen still menangis..maklum la sekarang dia tdo petang..

smlm bukan main tdo kul 12 t/hari kul 6 ptg baru bangun..mak oii..6 jam..akhirnya my MIL yang kejutkan mandi..tengah2 malam kul 1 still tak nak tdo..gara2 tdo petang...sebenarnya ada peristiwa malam tadi..sofiya jatuh katil..sofiya mmg tdo ngan kami suami isteri..selalu ni dia tdo tepi pun tak jatuh..tp smlm nak dijadikan history kot..so dia terjatuh..bila dgr dia jatuh terus aku bangun..angkat dia..

adakah dia menangis?aku pun mamai masa tu..rasanya dia cry biasa je..tak kuat mana pun..nasib katil tu rendah la juga..dibuat katil tinggi macam mana la..adakah aku careless jaga sofiya? maybe itu dosa saya dn my hubby yang cubit sofiya sebab dia tak nak tdo..dia asyik nak menangis and meragam..hope dia takde apa2..tgk pagi takde apa2..risau juga...

mmg menyesal bile aku tercubit sofiya..geram + tension = marah so sape lagi yang harus dipersalahkan???syaitan mesti ketawa melihat kami yang cubit anak..sedangkan sofiya baru cecah 4 bulan lebih..dia tak tahu apa2 lagi...maafkan ibu yer sayang..

sebenarnya aku mmg sayangkan sangat sofiya..cuma ada time tertentu buat aku geram dgn dia...suami aku pun turut sama  marah dia...asyik dok cubit je dia..aku mmg takleh tgk suami aku cubit dia..mst nak cry..kadang aku pun cakap hubby kalau tak sayang dia..buang je dia..tak payah cubit dia..mmg macam tu la keadaan bila ragam sofiya tak dpt diatasi..tp apapun sofiya, kami tetap sayang kamu..satu2nya my little princess ibu..

sofiya bersama ayahnya

kdg2 aku terpk macam mana la suatu hari nnt Allah takdir ambil sofiya dr kami? sofiya hanya la pinjaman..begitu juga suamiku..hanya pinjaman..maka aku hendaklah menjaga amanah ini sebaik mungkin..aku akan bagi yang terbaik untuk my family...ya Allah, murahlah rezeki kami sekeluarga..
sekadar renungan aku bila berjauhan dengan sofiya n my hubby..

2 comments:

nurul aziyana said...

kesiannya sofiya jatuh katil..
husna pun asik meragam jer malam2 nk tido skrgn..nasib ade hubby..sbb yana kurang sabar ckit..bila xtau nk buat apa die melalak kna pass kt hubby..g dok jauh2 dlu baru cool balik then br leh g dekat ngn husna..xtau la apa jd kalo ayahnya xder..huhuhu

CaHaYa^KetEnaNGan said...

haah..tetiba bleh jatuh pulak malam tadi..risau juga..selama ni tdo tepi gak..tp mlm tadi lupe nak letak tilam dia..selalu letak kat tepi katil..nak jadi semua benda lupe kan!
tahap sabar nurul bila nurul letih sgt..ye la macam smlm nurul bangun subuh tak tdo2 dah lepas tu..time 12 mlm 4 sure nak tdo..tp dia lak tak nak tdo lagi..kite ni penat..mmg rasa nak marah la skit kan..sabar je..ayah dia sama gak..sabar kejap..kalau macam2 buat tak amik kisah..mmg tension gak la yer...